Как да използвате изображения за да направите Вашия уебсайт по-успешен
Ако имате уебсайт или планирате да имате такъв за Вашия бизнес, не си мислете, че можете да подберете каквито и да е изображения и да привлечете потребители, които да останат доволни. Имайте предвид, че съвременните интернет потребители използват много световни сайтове включително тези на социалните мрежи и могат лесно да разпознаят генерични изображения. Същевременно, снимки с ниско качество и такива, които не кореспондират с писменото съдържание на сайта, могат лесно да отблъснат потенциалните клиенти. Изборът на неподходящи изображения може да направи Вашия уебсайт по-малко продуктивен. Това би могло да окаже негативно влияние върху потребителското преживяване и интерфейса както и върху надеждността на сайта и превръщането на потребителите в клиенти. Основния фокус трябва да е върху подбора на изображенията подчинен на Вашите маркетингови цели.
Качеството е на първо място
Големите изображения с висока резолюция са най-добрият избор. Обърнете особено внимание на размера. Той трябва да бъде съобразен с дизайна на страницата, но и също така трябва да бъде достатъчно голям за да привлече и задържи вниманието на потребителите. Колкото по-впечатляващо е едно изображение, толкова по-силно ще е желаното въздействие.
Пряко отношение към бранда
Изображенията на Вашия уебсайт трябва да отразяват същността на Вашият бранд. Една фирма за мебели например трябва да използва снимки на нейните продукти отразяващи тяхното качество и предизвикващи усещане за спокойствие и уют. Ако фирмата иска да наложи нова линия от кожени дивани, снимките трябва да покажат луксозната обстановка, която мебелите създават. По този начин, потребителят веднага добива представа какво може да намери на уебсайта без да е необходимо да прочете написания текст. Снимките представят бранда.
Изображения подтикващи към действие
Този тип изображения се използват за call-to-action (подтикване към действие) в рекламата. Те трябва да убедят потребителя на уебсайта да извърши определено действие, в повечето случаи да направи покупка. По този начин, изображенията се включват в онлайн маркетинга и допринасят директно за продажбите и печалбата, а не служат само за хубав фон. Също така, тяхната ефективност може да бъде измерена. Използването на изображения подтикващи към действие е похват намиращ широко приложение на сайтовете за поръчка на храна за вкъщи. При вида на снимки на ястията, потребителят си представя как се наслаждава на техния вкус и това увеличава шансовете той да направи поръчка.
Силно въздействащи изображения
Целта на тези изобажения е да накарат потребителя да разгледа останалото съдържание на сайта. Те са много подходящи за блога или други части от сайта където има по-обемно писмено съдържание като статии или разкази. Самата притегателност на изображенията задържа вниманието на потребителите, провокира тяхното любопитство и ги кара да искат да научат повече. Изображенията реално подсилват писменото съдържание. Същевременно, трябва да имате много силен текст, който да не им отстъпва по качество. Нужен е баланс.
Изображения, които Ви открояват
Ако пазарът на Вашия продукт/услуга е висококонкурентен, какво ще открои Вашия бранд? В такъв случай трябва да използвате изображения, които да допринесат за Вашия маркетинг и да Ви отличат от конкурентите. Те трябва да покажат на Вашата целева група, че Вашия бранд е различен от останалите и че е по-добър от тях. В бранш като уеб дизайна, където конкуренцията се увеличава непрекъснато, изображенията играят много важна роля за привличането на клиенти. Ако разглеждате сайта на фирма за уеб дизайн, несъмнено изображенията ще Ви направят голямо впечатление. Ако те са впечатляващи и различни от всичко видяно на други подобни уебсайтове, ще Ви накарат да се заинтересувате от предлаганите услуги.
Замяна на текст с изображение грабващо потребителя
Сигурно сте виждали много уебсайтове, чиито страници изобилстват от писмено садържание и имат няколко изображения, но те не са в центъра на вниманието. Текстът е добро четиво, но преглеждането на страниците не е много забавно занимание. Какво ще стане ако текстът се замени с изображение? Такива страници приковават вниманието на потребителите като никои други.
Ако например продавате мотори изработвани по поръчка, може да използвате снимки като основна част от представянето на Вашите продукти вместо текст. Една снимка може да разкрие не само качествата на продукта, но и това което той би донесъл на притежателя си. В случая, това са свободата и тръпката от приключението. Този тип въздействие не би могъл да бъде постигнат с използването само на текст.
Снимки на хора
Този тип снимки дават усещане за реалистичност, а и за надеждност на предлаганите продукти или услуги. Те оказват голямо влияние върху потребителите на сайта и играят важна роля в превръщането им в клиенти. Основният съвет тук е да не се използват готови снимки, които могат да се видят и на други уебсайтове. Това може да създаде усещане за неистинност у потребителите на сайта и да ги отблъсне като клиенти. Необходимо е снимките да са автентични. У потребителите трябва да бъде изградена твърда представа, че това са хора свързани с Вашия бизнес. Ако уебсайтът е на частно училище например, непринудени снимки на ученици по време на занимания в клас, библиотеката и физкултурния салон създават отлична представа за предлаганите услуги и имат нужното въздействие върху потребителите.
Снимки предизвикващи емоции
Хората не купуват продукта, а това, което той ще им донесе. Ето защо снимките, предизвикващи емоционална реакция у потребителите на сайта са полезни за маркетинга. Ако един онлайн магазин продава принадлежности и облекло за спортен риболов например, изображенията на него могат да представят не просто продуктите, а риболова като начин на живот. Снимки на щастилви рибари гордо държащи в ръце техния улов карат потребителите да си се представят в същата ситуация и да изпитат същото чувство. Така те се превръщат в клиенти.
Вземете активно участие
Като клиент наемащ уеб дизайнер за създаването на уебсайт, Вие трябва да имате добра представа за това какъв тип изображения биха били най-полезни за Вашата онлайн маркетингова стратегия. Обсъдете това с екипа, с когото работите, за да може да се предвиди тяхното използване и интегриране на страниците. Добре е да предвидите включването на снимков материал като част от Вашата стратегия и от бюджета за проекта. Изборът на изображения трябва да бъде направен внимателно за да се постигнат набелязаните маркетингови цели.
Отдайте заслуженото на изображенията
Погрешно е изображенията да се използват като декоративен елемент от уебсайта. Те са много повече от това. Мислете за тях като за основна движеща сила за успеха на Вашия сайт и ще можете да изберете правилните. Най-добре е да определите вида на изображенията, които ще използвате на Вашия уебсайт, когато изработвате концепцията за него заедно с Вашия консултант. Те не трябва да се слагат като добавка към вече създаденото съдържание.
Една от основните грешки, които не трябва да допускате, е да приемате, че ефекта от едно изображение се дължи само на това дали то е приятно за окото. Трябва да вземете под внимание всички останали характеристики, които биха направили изображението идеално за Вашия уебсайт. Използвайте съветите дадени тук за да сте сигурни, че няма да допуснете тази грешка и ще направите възможно най-добрия избор.