Как да интегрирате социални доказателства в дизайна на Вашия онлайн магазини
Запознайте се с различните типове доказателства и с начините да ги използвате за повишаване на продажбите.
Ако много хора харесват даден артикул, предлаган във Вашия онлайн магазин, останалите ще сметнат, че той е добър. Като интернет търговец, Вие можете да увеличите продажбите си като използвате социални доказателства на страниците на Вашия магазин. Тук ще разберете как можете да постигнете това.
Какво представлява социалното доказателство?
Според психолозите, когато човек е несигурен, той влага огромно доверие в колективното знание на масата. Това се отнася с голяма сила особено за покупки, правени по интернет, тъй като потребителят няма реален физически досег с продукта в онлайн магазина. Маркетинговите специалисти определят този феномен в електронната търговия по следния максимално опростен начин: ако някой е купил и/или използвал даден артикул и след това е споделил за преживяването си онлайн, това е социалното доказателство. Трябва да отбележим, че в мрежата то може да се разпространи изключително бързо чрез вирусния ефект, което му придава допълнителна стойност като инструмент за повишаване на онлайн продажбите.
До тук социалното доказателство изглежда като мечтата на онлайн търговеца и то наистина е изключително ценно, но трябва да отбележим, че то невинаги е в положителна посока. Добрата новина е, че всеки бранд притежава ефективни лостове за управлението на своя имидж в мрежата и не само. Запознайте се с основните видове социални доказателства и как да ги интегрирате във Вашия онлайн магазин.
Одобрение от авторитети
Авторитетът е човек, чието мнение другите считат за важно и в което се вслушват. Можете да поканите такъв човек да разкаже за Вашите продукти и Вашия бранд и/или да ги препоръча директно. Най-добре е това да стане чрез кратко видео, тъй като по този начин социалното доказателство автоматично добива по-голяма тежест. То би било най-полезно на началната страница на интернет магазина. Когато става въпрос за нов бранд с по-малко познати продукти, то може да присъства и на други страници като „За нас“ например, както и да се използва в социалните мрежи.
Основният въпрос при прилагането на тази тактика е как да се избере подходящ авторитет. Докато големите брандове могат да си позволят партньорство със знаменитост, по-малките могат да постигнат същата ефективност, вглеждайки се внимателно в характеристиките на целевата аудитория и продуктите си и подхождайки креативно. Ако таргетирате тийнейджъри и млади хора, можете да изберете лице, което е популярно сред тях в социалните мрежи, като известен влогър например. Ако продавате хранителни добавки, можете да привлечете лекар-специалист. Това е добре изпитана тактика.
Препоръки от клиенти
Препоръките са класическа форма на социално доказателство. Те са директни и обикновено съдържат информация, която потребителите считат за ценна. Има няколко ефективни начина да ги интегрирате във Вашия интернет магазин. Най-често използваният е към написаното от клиента да се добави негова снимка или логото на компанията, когато става въпрос за бизнес клиент, като в този случай може да се сложи и линк към нейния уеб сайт. Другият най-популярен метод е препоръката да бъде записана на видео.
Къде да се поставят препоръките в рамките на онлайн магазина? Когато става въпрос за препоръки за конкретен продукт, те трябва да са на неговата страница. Когато се препоръчва брандът и/или електронният магазин, тогава може да се отдели специална секция на началната страница и на тази, представяща компанията. Друга доказана тактика е да се направи специална уеб страница за препоръки. Тя е особено полезна за нови брандове и за такива, които предлагат уникални и ексклузивни продукти. Добре е да интегрирате препоръки и в целевите страници, които създавате в рамките на маркетинговите си кампании.
Споделяне в социалните мрежи
С този вид социално доказателство можете да се „развихрите“, тъй като има различни печеливши начини за използването му в онлайн търговията. Да започнем с най-основния - интегрирането на бутони за споделяне в социалните мрежи на продуктовите страници във Вашия електронен магазин, както и на тези от блога. Идеята е потребителите да споделят това, което им е харесало, без непременно да са клиенти. Така Вашите продукти и съдържание ще се популяризират от хората напълно безплатно за Вас. Добре е да определите точно кои социални мрежи освен Facebook са популярни сред Вашата таргет аудитория.
Разположението на бутоните е също важно за тяхната ефективност. Те трябва да се колкото се може по-близо до снимките на продуктите, но да се след бутона за покупка, като техният размер е по-малък. За да може социалните доказателства да действат още по-убедително в рамките на Вашия онлайн магазин, сложете етикетчета с броя на споделянията, особено когато достигнат висок брой. Това ще подчертае колко популярни са продуктите сред клиентите.
Другата най-продуктивна тактика, свързана със социалните мрежи, е да сложите снимки и видео клипове, споделени от Вашите клиенти, на които те използват Вашите продукти. Това автоматично позиционира артикулите в „реалния свят“ и за потребителите е по-лесно да си представят как те самите се възползват от тях. Този тип съдържание, генерирано чрез социалните мрежи, е идеалното допълнение към продуктовите страници, което мотивира хората да купуват. То може да се използва и за онлайн маркетинг на други страници на магазина. Можете например да създадете компилация от най-интересните снимки, споделени от клиенти, и да я сложите на главния банер на началната страница.
Как да съберете снимки и видео клипове, направени от клиенти, които използват Вашите продукти? Можете да създадете специален Facebook конкурс с награди или да ги мотивирате да сложат линк към Вашия онлайн магазин, когато споделят такова съдържание, чрез томбола например. Важно е да поискате разрешение за използването на тези снимки и видео клипове в рамките на магазина.
Онлайн оценки
Познати също и като ревюта, те се използват в електронните магазини от 90-те, което ги прави един от най-старите и устойчиви видове социални доказателства. Нещо повече, днес те се считат за жизненоважни за успеха на онлайн търговците, имайки предвид високата конкуренция и все по-малкото време, което хората имат, за да пазаруват. Един бърз (или по-задълбочен) поглед върху оценките на даден продукт може да се окаже основният фактор при взимането на решение за покупка. Ето няколко безспорни доказателства за ефективността на оценките:
- 88% от хората вярват на онлайн ревютата толкова, колкото и на личните препоръки.
- Клиентите са готови да похарчат средно с 31% повече за продукти с отлични оценки.
- 72% от потребителите биха закупили продукт само след прочитането на оценките му.
Препоръчително е функционалност за оставяне и показване на оценки да се интегрира още при изработката на онлайн магазина. Те трябва да са представени веднага след описанието и спецификациите на артикула на продуктовите страници. Не забравяйте да си оставите възможност за отговор на оценките на тези страници. Клиентите с профил би трябвало да могат да качат оценка лесно и бързо. Вие можете да определите дължината ѝ.
Препоръчително е оценката да върви с рейтинг, който да се измерва със звезди от една до пет. Това е класически начин за улесняване на тези, които оставят оценки, и на тези, които ги ползват. Рейтингът на даден продукт дори може да се помести веднага след името и снимката му.
Има множество способи за мотивиране на клиентите да оставят оценка. Можете да отправите покана в съобщението, с което уведомявате потребителя кога ще бъде доставена неговата поръчка, и/или да му изпратите самостоятелен имейл за това няколко дни след доставката. Томбола с награди, в която могат да участват само оценяващи, също би стимулирала клиентите Ви да оставят ревюта.
Основни изводи
Клиентите на Вашия онлайн магазин са социални същества. Те търсят „подсказки“ и утвърждаване от другите преди да вземат решение за покупка. Когато им дадете това, използвайки методите представени тук, можете да генерирате по-високи приходи и печалби.