Как чрез продуктовите описания да постигнете по-високи продажби в онлайн търговията
Полезни съвети за създаване на описанията на продуктите във Вашия онлайн магазин
Отговорете на 6-те основни въпроса
Този похват е добре известен в журналистиката, но може да се приложи и в онлайн маркетинга и по-конкретно при създаването на продуктови описания. Ето ги и въпросите:
Кой ще купува продукта? Оценете демографските характеристики и интересите на Вашата целева аудитория и използвайте информацията, за да обясните как предлаганите от Вас продукти са ценни за тези хора и за да изградите връзка с тях. Ако Вашите потенциални клиенти са предимно 20-годишни например, е добре да използвате „готини“ фрази, които са закачливи и дори провокативни.
Какво представлява продуктът и какво го отличава от конкурентите? Освен да изредите размери, спецификации и технологии, използвайте и информация, която показва качествата на артикула. Включете и данни като например проценти, където е възможно.
Как работи продуктът? Тук трябва да се фокусирате върху технологиите, включени в него или използвани за изработката му. Можете да добавите и информация за поддръжката му, ако тя ще мотивира потребителите да го купят. Например фактът, че един пуловер може да се пере в пералня автоматично го прави по-атрактивен.
Къде потребителите ще използват този продукт? Това Ви дава допълнителна възможност да подчертаете качествата му. Ако става въпрос за навън например, отбележете възможностите му да върши работа при различни метеорологични условия.
Кога потребителите ще използват продукта? Отговаряйки на този въпрос, можете да създадете едно красиво преживяване чрез описанието. Ако продавате куфари например, можете да накарате потребителите да си представят как пийват екзотични коктейли, докато багажът им е максимално защитен.
Защо хората да купят Вашия продукт? Помислете за начините, по които той ще направи живота им по-добър, и за проблемите, които той може да реши.
Определете какво го прави уникален.
Изградете връзка между характеристиките и ползите
Целта е, представяйки характеристиките и възможностите на продукта, да ги свържете с реалните ползи, които потребителите ще извлекат. Обяснете защо определена характеристика е важна и как тя ще има положителен ефект върху начина на работа или начина на живот на потенциалния клиент. Можете да вмъкнете няколко думи и за начина, по който се очаква да се чувства човек, когато използва артикула. Ако предлагате козметичен продукт например, можете да кажете не само, че прави кожата по-млада, но и че дава увереност.
Тонът има значение
Разберете как говорят Вашите потребители и влезте в техния тон, когато описвате всеки продукт във Вашия онлайн магазин, като същевременно се съобразите и с характеристиките му. Никога не е добре да сте сдържани. Вместо това можете да бъдете забавни, особено когато продавате продукти за лична употреба или за дома, или въодушевени, когато става въпрос за стоки, предлагани на фирми.
Елиминирайте „вината на купувача“
При всяка покупка, купувачът плаща, за да получи стока, и това даване на пари го кара да се чувства малко или много виновен, особено когато става въпрос за артикул за лично ползване. Поради тази причина, продуктовите описания трябва да дават увереност на потребителя, че постъпва правилно. Как става това? Да разгледаме различни подходи:
- Обяснете защо артикулът е от съществено значение за потребителя.
- Пояснете, че „сделката“ е изгодна.
- Поласкайте потребителите задето са намерили такава добра оферта.
- Направете така, че продуктът да изглежда ексклузивен.
- Подчертайте факта, че артикулът може да спести пари на ползвателя си в дългосрочен план.
- Избягвайте думи като „харчене“, „скъп“ и „екстравагантен“
Симулирайте фантазията на потребителя
Психолозите са открили, че когато хората пробват стоки или дори само ги държат в ръце, шансът за покупка се увеличава. Тъй като това няма как да стане във Вашия онлайн магазин, трябва да ги накарате да си го представят, като използвате думи. Ако да речем продавате луксозни шоколадови бонбони, можете да опишете как красивата кутия седи на масичката за кафе, потребителят се любува на перфектния им вид, избира една и усеща експлозия от вкусове и наслада с всичките си сетива, когато я хапва. Прииска Ви се шоколад, нали?
Повече глаголи и по-малко прилагателни
Много често употребата на множество прилагателни води до претрупаност и може да обърка потребителите. Също така, може да накара продуктът да изглежда банален или по-лошо - описанието да звучи фалшиво. Глаголите, от друга страна, дават възможност да се съкратят описанията и да станат по-точни и по-ясни, така че да изпъква ценността на продукта. Ако примерно описвате кухненски електроуред, можете да включите подобно изречение: „Натиснете бутона и оставете уредът да свърши всичко вместо Вас, докато се наслаждавате на спокойна утрин (или вечер).“
Описания, лесни за преглед
Знаете ли, че само 16% от хората четат всяка дума на една уеб страница? От останалите, 79% просто преглеждат информацията набързо. За да пригодите описанията на Вашите продукти към този начин на четене, използвайте следните похвати:
- Подзаглавия за привличане на вниманието
- Листи с характеристиките на продуктите и ползите от всяка
- Достатъчно голям шрифт
- Снимки на продуктите
Използвайте социално доказателство
Не е тайна, че когато потребителите се колебаят дали да закупят даден продукт, търсят препоръки и оценки. Изводът е, че трябва да имате такива на продуктовите страници на Вашия онлайн магазин. Можете да добавите и рейтинги със звезди за по-силен ефект. Тези елементи допълват перфектно продуктовите описания и мотивират потребителите да направят покупка.
Оптимизация за Google
В повечето случаи, болшинството от потребителите идват в един онлайн магазин от страница с резултати от търсене в Google. Това значи, че е основополагащо да оптимизирате описанията на предлаганите продукти за търсачката. Те трябва да съдържат ключови думи, които хората, търсещи конкретния артикул, биха въвели. Същевременно, описанията не трябва да звучат неестествено и вдървено, а да са лесни за разбиране.
Ето няколко конкретни съвета в тази насока:
- Не използвайте технически жаргон, а ако се налага, обяснете нещата и на прост език.
- Включете ключови думи в заглавията, подзаглавията, текста и таговете на изображенията така, че да звучат естествено.
- Не дублирайте описания или части от тях.
Обобщение
Използвайте всички похвати, представени тук, за да създадете описания, които реално „продават“ Вашите стоки. Използвайте данните от онлайн магазина, от анкети и дори от социалните мрежи за оптимизиране на описанията във времето, така че да постигате все по-високи резултати. Не забравяйте, че оптимизацията и развитието са в основата на успешната онлайн търговия.