Използвайте имейл маркетинг за онлайн търговия - 10 съвета за увеличение на продажбите
Възползвайте се от изпитани тактики, с които да направите имейлите към Вашите клиенти още по-ефективни маркетингови инструменти.
Въпреки че имейлът съществува повече от 22 години, сега имаме възможност да сегментираме и персонализираме имейл маркетинга както никога преди. Вече можем да създаваме имейл оферти специално според характеристиките на потребителите и да ги изпращаме в зависимост от тяхното поведение. С увереност можем да кажем, че имейл маркетингът става все по-ефективен.
Тук ще се запознаете с десет тактики, които можете да включите във Вашата стратегия за имейл маркетинг, с цел увеличаване на приходите от Вашия онлайн магазин.
По-голямата част от съветите изискват интегриране на пазарската количка на интернет магазина и имейл листата, сегментиране на тази листа и автоматизация. Това са основни функционалности, които трябва да притежава софтуера за имейл маркетинг.
Най-добрият софтуер за имейл маркетинг
На първо място е необходимо да определите Вашите изисквания и бюджет. Можете да се възползвате от възможността за изграждане на уеб софтуер специално за Вашия онлайн магазин, който да включва както функционалности за управление, така и система за изпращане на имейли, която позволява да приложите желаните от Вас тактики. Едно от най-важните предимства на уеб софтуера е че, той е достъпен от всяко Ваше свързано устройство по всяко едно време.
След като вече имате представа за техническите изисквания за прилагане на съветите, предложени тук, можем да се концентрираме изцяло върху тях.
1. Стимулирайте клиентите си да оценят продукта, който са закупили, с имейл
Има безброй проучвания за положителния ефект на продуктовите оценки (ревюта) върху онлайн продажбите. Различни интернет търговци имат между 10 и 12.5% по-високи продажби на артикулите с оценки по сравнение с тези без такива. Продажбите на артикулите с повече от 20 оценки се увеличават средно с 83.85%.
Тези цифри се повече от оптимистични, но лесно ли е да съберете продуктови оценки? Една от най-добрите стратегии за стимулиране на клиентите да оставят такива е инициатива, базирана на състезателния принцип и осъществена по имейл. Дайте на потребителите възможност да спечелят награда, като ваучер за пазаруване например, след като оставят оценка за закупения продукт.
Най-добре е да изпращате персонализиран имейл с покана към всеки клиент, закупил стока, в рамките на няколко дни след получаването ѝ. Не забравяйте да споменете, че цените откровеността и целта Ви е да предложите на клиентите си най-доброто от най-доброто.
Можете да автоматизирате процеса на изпращане, за да спестите време и усилия. Също така е добре да експериментирате с големината на наградата и времето на изпращане на имейлите чрез A/B тестове, за да постигнете възможно най-висока ефективност.
2. Използвайте A/B тестове за увеличаване на броя на отворените имейли и кликовете върху линковете в тях
Благодарение на A/B тестовете, ефективността на имейлите с маркетингова насоченост може да нарасне над 6 пъти. При тези тестове, най-често се експериментира с различни варианти на темата и съдържанието на имейлите, за да се определи кои от тях постигат най-висока ангажираност.
Тактиката е ефективна при всички видове имейли, включително тези, целящи да стимулират клиентите да закупят продукти от по-висок клас или такива, с които да допълнят (окомплектоват) вече закупени артикули. A/B тестовете се прилагат успешно и при различни маркетингови кампании, базирани на имейл бюлетин.
3. Изпращайте имейли на потребители, изоставили пазарската си количка
Стимулирането на такива потребители да закупят изоставената стока е изключително доходоносно, тъй като те вече са изразили силно желание за покупка.
Можете да автоматизирате изпращането на имейли на потребители, които са прегледали страницата с количката и/или са се придвижили към тази за правене на поръчка, но не са я потвърдили. Разбира се, тази тактика действа при хора, които вече са Ви дали своя имейл адрес.
Целта на имейла е да попитате потребителя защо е изоставил конкретния артикул. Можете да зададете насочващи въпроси като например дали човекът е срещнал технически спънки при въвеждането на информацията или при плащането. Това е ефективен начин да разберете навреме дали има технически бъгове, затрудняващи процеса на покупка. Също така можете да научите повече и за намеренията на потребителите и да получите обратна връзка, която да Ви помогне да подобрите преживяването във Вашия онлайн магазин. Винаги е добра идея да напомните на потребителя, че артикулът е в наличност и има страхотни качества.
4. Наградете най-лоялните си клиенти
При повечето онлайн магазини, голяма част от приходите идват от сравнително малък брой клиенти, като съотношението често е 4 към 1. Една от ефективните стратегии за повишаване на продажбите е категоризирането на клиентите според тяхната ангажираност и лоялност и таргетирането на тези от по-високите категории чрез клиентски карти, предлагащи ексклузивни намаления и други бонуси.
За да постигнете дългосрочен ефект, можете да надграждате върху размера на намалението и броя на бонусите. Най-лесният и персонализиран начин да изпратите онлайн картите е по имейл.
5. Активизирайте Вашите латентни клиенти
Скорошно проучване показва, че стимулирането на клиенти, които не са си купували нищо от Вас наскоро, би могло да донесе с 16% по-голямо увеличение на приходите от продажби в сравнение с мотивирането на лоялните клиенти. Разпределянето на латентните клиенти в отделна група е от изключителна важност. Може да се създадат и подгрупи, в зависимост от това кога последно е била направена покупка - преди повече от 12 месеца, 18 месеца и така нататък.
Добре е да разгледате последните закупени продукти, за да персонализирате посланието. Имайте предвид и полезния живот на артикулите, които продавате. Хората сменят по-често дрехите и обувките си, отколкото куфарите си например. В имейла за активизиране на латентен потребител можете да предложите продукт, който е по-модерен и/или с по-високи технически параметри от предишния.
Един от най-ефективните подходи е да се използват автоматични настройки за изпращане на серия от имейли при настъпване на конкретно събитие, като например навършването на една година от последната покупка на клиента.
6. Създайте календар за имейл маркетинг, за да се възползвате от сезонни и празнични пикове в търсенето на стоки
Не бихте искали да започнете маркетинговата си кампания за Свети Валентин на 12 февруари или тази за Хелоуин на 30 октомври, имайки предвид търговския потенциал на тези празници. Създайте система, която ще Ви позволи винаги да бъдете една крачка пред конкурентите.
Един от най-лесните начини да не закъснявате с маркетинговите си кампании е да ползвате 12-месечен календар за имейл бюлетина Ви, който да включва както празници, така и специфични сезонни събития, свързани с Вашия бизнес. Стимулирайте даването на идеи за кампаниите от участниците в екипа и автоматичното им публикуване, така че всички да могат да ги виждат. Също така можете да заложите напомняния за предстоящите събития, за да започнете работата по всяка от предстоящите кампании навреме.
7. Зарадвайте клиентите си с ваучер за Вашия онлайн магазин
Една страхотна тактика е да създадете ваучер с конкретна сума, а не с процентно намаление, така че потребителите да имат конкретна представа колко могат да спестят. Разбира се, сумата трябва да е съобразена с цените на артикулите, които предлагате. За да постигнете още по-висока ефективност, можете да дадете много кратка валидност на ваучера. Не забравяйте да споменете и условията за ползването му.
Използвайте статистиките, които имате, за да изпратите имейла по времето, когато има най-голям шанс Вашите потребители да го отворят и пристъпят към действие. Споменете конкретната сума и срока на офертата в темата на имейла за възможно най-голяма мотивация.
8. Използвайте уведомителните имейли за статуса на поръчката с цел маркетинг
Тези имейли практически винаги се отварят и се четата, което ги прави полезен инструмент за ангажиране на аудиторията и увеличаване на продажбите на свързани продукти, аксесоари и други подобни. Проучване, изготвено наскоро, показва, че добавянето на предложения за допълнителни стоки и услуги в имейлите, потвърждаващи направената поръчка може да увеличи продажбите с 20%. При поставяне на линкове към профилите на онлайн магазина в социалните мрежи в уведомителните имейли, броят на кликванията се увеличава с 55%.
Не правете уведомителните имейли сухи и кратки, а вложете творчество в тях за да ги персонализирате с цел стимулиране на продажбите и изграждане на силна връзка с Вашите клиенти.
9. Изпращайте имейли за рождени дни и други важни събития
Ако имате данни за рождените дни, годишнини и други важни събития в живота на Вашите клиенти, възползвайте се от тях, като им изпратите поздравителни имейли, които да включват специални предложения. Практиката показва, че този тип имейли са между 5 и 6 пъти по-ефективни отколкото стандартните, изпратени към всички клиенти.
Можете да направите подарък на празнуващия с ваучер, процентно намаление, безплатна доставка или с добавяне на точки към неговата клиентска карта. Данните показват, че най-ефективни за стимулиране на покупките са ваучерите с намаление за конкретна сума.
10. Имейл маркетинг отвъд пощенската кутията
Комбинирането на имейл кампании с реклама в социалните мрежи дава изключителни резултати. Когато имейл абонатите се таргетират и с двете, шансът за покупка се увеличава с 22%.
Ето един пример. Можете да направите така, че клиент, който току-що е закупил стока от Вашия онлайн магазин, да види реклама за свързан продукт докато разглежда Facebook няколко минути след поръчката. Ако клиентът не го закупи, изпратете му имейл с отстъпка за този конкретен артикул малко по-късно.
Заключение
Представените тактики за имейл маркетинг могат да бъдат само началото за развитието на Вашата стратегия. Няма ограничения за сегментирането на потребителите, персонализирането на комуникацията с тях и комбинирането на канали за таргетирането им. Използвайте дадените съветите, за да се вдъхновите и увеличите продажбите си.