Ако сте собственик на онлайн магазин, то вероятно сте се сблъсквал със следния проблем: отивате на кратка почивка и след завръщането Ви установявате, че сте направили няколко продажби на стоки, които изобщо нямате в наличност. Ами сега?
Има стоки, които са по-трудни за намиране, а на клиента няма да му се хареса обяснение, че поръчката не може да бъде извършена. Щом изпадате в подобна ситуация на неведение по отношение на стоковите наличности, вероятно нямате ERP система (Enterprise Resource Planning).
При положение, че имате голямо портфолио от стотици и дори хиляди стоки, то е напълно наложително интелигентна система за управление, в противен случай ще се превърнете в марионетки на складовите наличности и бизнес процеси.
Воденето на цялата номенклатура в екселски таблици няма да Ви свърши работа. Вероятно в началото на бизнеса Ви да, но не и когато се превръщате в силен интернет магазин. За да контролирате успешно бизнеса си, а не той Вас, прочетете тази статия до края.
Ползите от системи за планиране на ресурсите на предприятието
Има различни решения, измежду които може да избирате. На пазара се предлагат софтуери за всякакви бюджети и нужди. Има такива, които да обхванат много звена от Вашия бизнес, като: финанси, логистика, човешки ресурси, маркетинг. От друга страна има и по-прости решения, които да Ви помагат само за менажирането на склада.
Интересен момент е, че една уеб базирана софтуерна програма за управление на склад може да се свърже с онлайн магазина.
Така в реално време всички наличности ще се управляват с лекота. Това позволява ликвидирането на проблема с поръчката на стоки, които вече не са в наличност. А в момента, в който заредите тези наличности от изчерпани стоки, системата автоматично ще ги пусне в интернет магазина за продажба.
За да станат нещата още по-апетитни, ще Ви споделим, че всичко това може да се обвърже и с модул за фактуриране. Така получавате една интелигентна система от три компонента:
електронен магазин - складов софтуер - модул за фактуриране
Само като вметка отбелязваме, че има възможности и за добавяне на счетоводен модул, ако се нуждаете от такъв.
Като финално допълнение към статията ще отблежим и възможностите за интеграция с куриерски модули. Те ще Ви позволят да координирате с лекота доставките си, да избегнете досадните грешки, забавяния и недоволни клиенти. Ако продавате по-обемисти или сложни стоки, които трудно се превозват, то имате възможност да улесните живота на всички с интегрирането на калкулатори, които в реално време пресмятат цените за доставка. По този начин всички остават доволни - клиентите, спедиторите и Вие.
Обобщение
За малките или новостартиращи онлайн магазини, може подобни решения да им се сторят непосилни. Но отново искаме да отбележим, че има решения за всякакви бюджети. Хубавото на повечето софтуери е, че предоставят възможност за надграждане. Това означава, че може да започнете с по-базово решение, което да съдържа само най-необходимото, а в последствие да добавяте модули.
В днешно време онлайн бизнеса се превръща в много сериозно начинание, на което трябва да се обръща специално внимание. Ако не използвате автоматизирани уеб базирани системи ще започнете да се препъвате. Идеята на тези системи е не да Ви натоварват от към бюджет, а да работят за Вас и да изкарват пари. Инвестицията се избива многократно. Ще Ви спестят много време къртовски труд и много нерви.
Помислете сериозно над възможностите, които се откриват пред Вас с интегрирането на системи за планиране и управление на ресурсите, консултирайте се със специалисти, които да Ви помогнат в избора на най-доброто решение за Вашия случай.