Готови ли сте да използвате Pinterest за онлайн маркетинг? 3 ефективни начина
Научете какви възможности предлага тази популярна социална мрежа и как да се възползвате от тях.
Как работи Pinterest
Уеб сайтът представлява виртуална стена, на която всеки потребител може да закачва снимки, които са му направили впечатление. Както и самото име на социалната мрежа подсказва, тя е място, където хората споделят интересите си, като личните акценти почти липсват. За да създадете личен профил в Пинтерест е необходимо само Вашето име - не нужно да слагате снимка и да попълвате кратка „анкета“ за това кой сте.
Ако във Facebook например качвате снимки от излизания с приятели и екскурзии, докато в Pinterest по-скоро бихте споделили снимки от различни източници в мрежата, които са Ви грабнали. Това всъщност е предимство за брандовете, тъй като те могат свободно да промотират продуктите си чрез свой бизнес профил, без да е необходимо да изграждат „лична“ връзка с потребителите, които закачват снимки на техните артикули.
Друга важна характеристика на социалната мрежа, на която трябва да обърнете внимание, е че тя може да се използва като търсачка за снимки. Ако потребител иска да се възползва от множество идеи за обзавеждане на дома или за дизайн на уеб сайтове, той може да използва Pinterest, за да ги генерира. Тези, които са му харесали, може да закачи на стената си с натискането на бутона за запазване. Друга опция е създаването на тематични дъски (boards) със свързани снимки. Потребителите също така могат да се следват един друг в рамките на социалната мрежа.
Що се отнася до ползването на Pinterest, то е изключително лесно и интуитивно. Освен уеб сайт, социалната мрежа има и сови мобилни приложения за Android и iOS, които позволяват ефективно таргетиране на потребителите на всички устройства. Нещо важно, което трябва да имате предвид е, че към момента интерфейсът на Пинтерест не може да се ползва на български. Това обаче не би трябвало да бъде пречка поради няколко причини. Тъй като съдържанието е почти изцяло визуално, потребителите се ориентират бързо и лесно. Също така, в представянето на снимките, които качвате, можете да слагате заглавия и текст на български. Друга основна причина, поради която езикът не е пречка, е аудиторията на Pinterest, която, както ще видим след малко, се състои предимно от млади хора.
Съвпада ли аудиторията на социалната мрежа с Вашия таргет?
Докато за Facebook можем да говорим като за „универсална“ социална мрежа, която събира хора с множество различни характеристики, Pinterest има своята уникална аудитория. Ето някои статистически данни, актуални в началото на 2017, които ще Ви дадат по-добра представа за нея:
- Общият брой на потребителите е 150 милиона, като 80 милиона са от страни извън САЩ.
- 81% от потребителите са жени.
- 40% от новите потребители са мъже, а 60% жени.
- Средната възраст на потребителите е 40 години.
- 67% от потребителите са на възраст под 40 години.
Основна характеристика на Пинтерест е наличието на категории, към които принадлежат закачените снимки. Когато решавате дали да включите тази социална мрежа във Вашата онлайн маркетингова стратегия, е важно да вземете предвид популярността им. Ето листата с най-популярните категории:
- Храни и напитки
- Обзавеждане и декорация на дома
- Дамска мода
- Сватби
- Коса и красота
- Деца
- Направи си сам и занаяти
- Пътувания
- Дизайн
- Филми, музика и книги
- Фотография
- Изкуство
Ако Вашите продукти попадат в една от тези категории, непременно трябва да използвате тази социална мрежа. От нея могат да се възползват и фирми в други браншове като спортни стоки и технологии. Какви реални ползи можете да извлечете от нея? Запознайте се със следните данни, които ги илюстрират перфектно:
- 87% от потребителите на Pinterest са закупили продукт, представен в социалната мрежа.
- 93% от потребителите на Пинтерест са го използвали, за да вземат решение за покупка.
- 67% от потребителите на тази социална мрежа „се консултират“ с нея на мобилните си устройства, когато пазаруват в реални магазини.
- Над 2 милиона потребители закачват продуктови снимки в Пинтерест всеки ден.
- Две трети от закачените снимки представят брандове и продукти.
Как да използвате Pinterest за онлайн маркетинг
Ако вече сте се убедили, че тази социална мрежа е ефективна платформа, която да ползвате за онлайн маркетинг, сега е моментът да се запознаете с основните тактики, които да приложите. На първо място трябва да създадете бизнес профил за Вашия бранд. Това става лесно и бързо. След това всички възможности са пред Вас. Ето как да се възползвате от тях.
1. Промотиране на продукти
За тази цел е необходимо интегриране на социалната мрежа с Вашия онлайн магазин или уеб сайт. Най-добре е да дадете възможност на потребителите да закачват снимки на артикули, и не само, чрез специален бутон, подобен на този за споделяне във Facebook. Така те ще промотират Вашите стоки и Вашия бранд ефективно и напълно безплатно.
Вие също трябва да бъдете активни в Пинтерест, като най-добре е да създавате тематични дъски със снимки на Вашите продукти. Избирайте темите стратегически. Можете да представяте не само нови стоки, колекции и категории продукти, но и да приложите маркетингов нюх и креативност. Някои от най-благодатните теми включват празници (Коледа, Нова Година, Свети Валентин), сезони, като тук можете да се възползват и от специфични ниши като „отново на училище“ например, и подаръци за него и за нея. Можете да създавате и дъски с промоции, като сложите и етикетчета с цени към снимките.
Има няколко основни правила при закачването на снимки в Pinterest. Напишете текстово описание, което допълва снимката. То може да включва подробности, които не са очевидни, като размера на артикула и материала, от който е направен. Не трябва да забравяте да сложите и линк към продукта, представен на снимката.
2. Маркетинг чрез съдържание
Над 14 милиона статии се закачват в Пинтерест всеки ден. Това Ви дава още една възможност да популяризирате бранда си и продуктите, които продавате онлайн и/или в традиционен магазин. Просто трябва да закачите снимка, представяща статия, като най-добре е тя да съдържа заглавието, което естествено трябва да е атрактивно. Можете да качвате всякакви статии, с които таргетирате Вашата целева аудитория. Те могат да съдържат полезни съвети и информация. Целта е да привлечете посетители, които се интересуват от това, което предлагате, на Вашия онлайн магазин или уеб сайт. За още по-голям ефект на маркетинга чрез съдържание, дайте възможност за закачване на статиите от читателите, които първо са ги открили на сайта Ви.
3. Маркетингови проучвания
Социалната мрежа предлага на брандовете полезни маркетингови данни чрез Pinterest Analytics - функционалност, която е достъпна само за бизнес потребителите. Те Ви дават ясна представа кои са Вашите най-популярни снимки и какво е нивото на трафика от Пинтерест към Вашия онлайн магазин или уеб сайт. Данните за популярността на снимките могат да Ви насочат не само в правилната посока за повишаване ефективността на маркетинга на Вашия бранд, но и да ви дадат насоки за създаването и включването на нови артикули във Вашата продуктова гама.
Изводите
Социалната мрежа Pinterest е ефективен онлайн маркетингов канал, който брандовете могат да използват, независимо дали продават директно онлайн или не. За използването ѝ Ви е необходима най-вече креативност. Специална инвестиция не се изисква.