Защо Facebook?
Facebook като среда за правене на бизнес
През последните няколко години станахме свидетели на мащабното разрастване на Facebook до ниво, в което се превърна най-голямата социална мрежа на планетата. Да си най-голям на цялото земно кълбо е доста, доста сериозно постижение, без значение за какъв отрасъл иде реч.
Екипът на Facebook неуморно подобряваше соцаиалната си платформа и до ден днешен продължава да го прави. Всички функционалности, които предложиха на хората по цял свят, се приветстваха в по-голямата си част. Потребителите се множаха, съответно дойде ред на бизнесите да се включат във Facebook.
Най-елементарният начин за включване на даден бранд в социалната мрежа бе и още е създаването на Facebook страница. В началото бизнесите бяха по-скептично настроени към социалната мрежа, защото се изискваха допълнителни усилия, за да поддържат страниците си, което автоматично значи и допълнителни разходи, чиято възвръщаемост бе под въпрос. Но днес виждаме, че фирмените Facebook страници са масово явление. И това е напълно разбираемо, бизнесът отиде там, където са събрани хората.
Следващото нещо, което започнаха да използват брандовете, е Facebook рекламите. Много фирми отчитат канала Facebook като изключително подходящ за техните стоки и услуги.
И така, брандовете започнаха да комуникират с хората, да трупат фенове, лайкове, да постват чашки с кафе и да се радват.
Появиха се и хитри компании, които седят зад неангажиращи Facebook страници с креативни наименования и стотици хиляди фенове.
В един момент платформата на Facebook предостави възможност за създаването на специализирани приложения и игри, които да се интегрират във Фейсбук страниците. Ето това, ние от Whiz, определяме като повратна точка.
Нека поговорим поотделно за игрите и приложенията.
Facebook игри
Facebook игрите служат предимно за привличането на нови и нови фенове, за увеличаване на фен групата. Другата причина за организирането на Facebook игри е въвличане на потребителите в марката. С тяхна помощ фирмата проявява загриженост за последователите си, забавлява ги, изглежда свежа. С използването на добра, креативна концепция и реклама може да се постигнат смайващи резултати.
Facebook приложения е доста широко понятие, в което реално може да причислим и Facebook игрите. Но в ежедневието ни Facebook игри се отдели като понятие. Съответно всичко извън игри го определяме към Facebook приложения.
И така, за какво служат тези Facebook приложения? В Whiz обичаме да ги определяме като инструмент, който служи за монетаризиране на Фейсбук феновете. Чрез тях може да се извлече по-пряка полза от фен страницата. За сравнение игрите имат по-отложен във времето ефект, тоест не може да се определи като пряк.
Докато едно Facebook приложение, което представлява Facebook онлайн магазин, е нещо съвсем различно. Посредством него брандът може да продава директно през платформата на социалната мрежа стоките, които има. И става въпрос за пълнофункционален онлайн магазин с всички категории, подкатегории, любими стоки, свързани продукти, потребителски профили, промоционални предложения, системи за онлайн разплащане. Такова решение може да стигне още по-далеч, като се включат интеграции със складови, куриерски, счетоводни, ERP софтуери.
Представяме Ви и няколко изображения от Facebook онлайн магазин, който сме реализирали за един от нашите клиенти.
Допълнително по темата с гениалното решение, можем да отбележим, че Facebook онлайн магазинът използва социалните механизми, които предоставя Facebook. Това ще рече, че когато потребителите използват онлайн магазина това се отразява на техния timeline и всичките им приятели го виждат. Веднага даваме по-конректен пример - един потребител отбелязва дадена стока като любима и това веднага се вижда от неговите приятели. Чудесна възможност за изненадващ подарък особено около празниците, а понякога и без повод.
Много сериозно преимущество е, че Facebook магазинът не изисква допълнителна регистрация. Потребителите пазаруват директно с Facebook профилите си.
Вие като собственик на подобно решение - Facebook онлайн магазин - имате изключително подробна информация за клиентите си. Замислете се каква база от данни ще съберете, колко подробна ще бъде тя. Вашите клиенти ще пазаруват през Фейсбук профилите си и Вие ще имате тази информация. За пръв път ще имате толкова детайлни клиентски профили.
Заключение
Както става ясно от днешната статия Facebook не е само временно явление, а много сериозен фактор. Съответно и бизнеса трябва да се съобразява с него. Във връзка с това има много интересни възможности осигурени с любезното съдействие на Facebook игри и Facebook приложения, което екипът ни може да Ви предложи.