Един размер става на всички: как адаптивният уеб дизайн спомага за по-високи продажби
Научете как ефективната оптимизация на Вшия уеб сайт за мобилни устройства чрез адаптивен дизайн ще ви донесе дългосрочни ползи.
От април 2015, алгоритмите на Google включват нов фактор определящ подреждането на уеб страници като резултати от търсенето. Това е способността на уеб сайта да се използва функционално на мобилни устройства. Алгоритмите сканират уеб сайта и оценяват дали може да работи на смартфони и таблети. Ако не отговаря на това условие, той може да получи по-ниско подреждане в листата с резултатите от търсенето отколкото преди, дори и да е оптимизиран по всички други критерии.
След въвеждането на тази значима промяна на алгоритъма от стана на Google, вече става наложително собствениците на уеб сайтове да ги оптимизират за мобилни устройства. В противен случай, те могат да загубят сегашните си позиции, а също така и бъдещи клиенти.
Съществува възможност за създаването на отделна мобилна версия на уеб сайта, която да може да се ползва от притежателите на мобилни смарт устройства. Въпреки това, един уеб сайт с адаптивен дизайн е по-ефективното решение от функционална и финансова гледна точка.
Непрекъснато нараства процентът на потребителите ползващи мобилни устройства за сърфиране в интернет и това отваря нови възможности пред фирмите. Най-пресните данни сочат, че броят на търсенията в интернет през мобилни устройства вече е надскочил този на направените през настолен компютър в десет страни по света, а останалите бързо се доближават до тази тенденция.
Мобилният маркетинг ще набира все по-голяма скорост, а той е максимално ефективен и успешен, когато уеб сайтът се ползва удобно на мобилни устройства. Ето някои от основните причини, които Ви дават основание да предпочетете адаптивен дизайн за Вашия уеб сайт.
Използването на мобилни смарт устройства нараства главоломно
Най-новите данни показват, че в глобален мащаб една пета от всички Google търсения към този момент се правят през мобилни устройства (смартфони и таблети). Около 57% от ползвателите на интернет посещават уеб сайтове както през настолни компютри, така и през смартфони и таблети.Според проучване на Morgan Stanley, още през 2014, броят на ползвателите на смарт мобилни устройства в света е надминал този на ползвателите на настолни компютри. Според друго изследване, през 2016 над половината от хората в Централна и Източна Европа (51.7%) ще използват смартфони.
Тенденцията е към постоянно повишаване на броя на потребителите посещаващи уеб сайтове и извършващи търсения в интернет през мобилни устройства. Тези хора очакват да се насладят на едно приятно и полезно преживяване, независимо кой уеб сайт посещават. В случай че търсеният мобилен уеб сайт просто не съществува или е много труден за използване, те бързо ще си тръгнат и ще посетят друг, който отговаря на очакванията им. С адаптивен дизайн, Вашият уеб сайт ще е максимално достъпен и лесен за ползване на всички устройства. Ще имате повече доволни посетители, а с това и по-голям брой клиенти.
Google дава предимство на адаптивния дизайн
Това е така тъй като алгоритмите на търсачката не могат да индексират две „копия“ на един и същ уеб сайт, мобилна версия и версия за настолни компютри. Ако искате да бъдете намерени чрез търсачката в интернет, е най-добре да имате един единствен уеб сайт с един и същ URL, който може да се напасва и адаптира към различните видове устройства. Това е една отлична основа за оптимизацията на сайта за Google. Колкото по-високо се класира Вашия уеб сайт при търсенията, толкова повече посетители ще има.Използването на един уеб адрес е по-удобно и за самите потребители. Те просто трябва да го въведат, вместо да отидат на десктоп версията и от там да кликнат на иконата за мобилната версия.По-ефективен и лесен за управление уеб сайт
Независимо дали сте един от националните лидери на пазара във Вашия сектор или притежавате малък местен бизнес, управлението на две версии (настолна и мобилна) на Вашия уеб сайт ще бъде по-малко ефективно и същевременно по-скъпо в сравнени с това да имате един уеб сайт с адаптивен дизайн.Вие ще постигнете по-висока ефективност и по-ниски разходи още в самото начало. Инвестирайки в един единствен адаптивен уеб сайт, Вие ще бъдете сигурни, че всички Ваши потребители ще използват същите функционалности и ще се насладят на същата визия, независимо какво устройство използват. Това е сигурен начин да привлечете клиенти и да ги задържите. Няма да имате допълнителни разходи за проучване и разработка на специална мобилна версия. Важно е да се отбележи, че размерът на Вашата инвестиция в уеб сайт с адаптивен дизайн ще зависи от различни фактори, върху които Вие имате контрол, като броя страници, функционалности за потребителите и back-end функционалности.
Когато имате един единствен уеб сайт, цялата Ви онлайн и мобилна маркетингова дейност ще бъде концентрирана върху него. Това неминуемо ще доведе до по-голяма успеваемост на общата дигитална стратегия и отделните кампании, както и до по-ефективно използване на наличните ресурси.
Адаптивният дизайн увеличава продажбите
Скорошно изследване показва, че съществува риск от загуба на около две трети от посетителите на един уеб сайт, ако той е труден за ползване на мобилни устройства. Същевременно, при положително взаимодействие с Вашия сайт, шансът посетителите да се превърнат в клиенти се увеличава с 67%.В световен мащаб, 71% от собствениците на смартфони и таблети ги използват за да търсят продукти в интернет, докато 27% от тях вече редовно използват своето мобилно устройство за покупки онлайн.
С адаптивен уеб сайт, всички Ваши онлайн маркетингови кампании ще имат по-голяма ефективност. След като реклама, оптимизацията за Google или интригуващ пост в социална мрежа е довел потенциален клиент, който ползва смартфон, във Вашия онлайн магазин например, той ще може да направи покупка бързо и удобно без да се налага да чака поради бавно зареждане или да трябва да докосва изключително малки икони.
Важно е да се отбележи, че преходът от използването на компютри към използването на мобилни устройства за сърфиране и пазаруване в интернет ще набира все по-голяма скорост. Фирмите, които успеят навреме да преобразуват и подобрят своите уеб сайтове, ще успеят навреме да „яхнат вълната“. Независимо от размера на Вашия бизнес, Вие можете да притежавате атрактивен, функционален и конкурентноспособен уеб сайт с адаптивен дизайн. Какви трябва да са следващите Ви стъпки в тази насока? Запознайте се с основните.
1. Осъвременете Вашия уеб сайт - Целта е той да има адаптивен дизайн. Необходимо е и задълбочено проучване на Вашата целева аудитория и на Вашите конкуренти за да се изгради един наистина въздействащ уеб сайт, който ще се откроява, ще привлича потребителите и ще спомага за превръщането им в клиенти.
2. Тестване на уеб сайта - Това се прави със специално създадени инструменти, които показват дали страниците и техните елементи се зареждат достатъчно бързо на различни типове устройства свързани с интернет. Ако има някакви забавяния, съответните компоненти се подобряват за да се зареждат максимално бързо.
3. Включване в резултатите от търсенията с Google - Това става чрез нарочното представяне на Вашия уеб сайт на търсачката с цел индексиране. Така потребителите ще могат да ви намерят чрез търсене в интернет.
Сега остава само да седите и да чакате? Не съвсем. Това, че Вашият уеб сайт има адаптивен дизайн, Ви дава предимство пред конкурентите с остарели традиционни сайтове. Възползвайте се максимално от него с дигитални маркетингови кампании за привличане на клиенти и увеличаване на продажбите.