Правилната и добра структура на сайта е едно от най-важните неща. Структурата на уеб сайта обикновено е плод на съвместни усилия между уеб разработчика и клиента. Днес ще разгледаме няколко от най-често срещаните грешки, като целта е да ги елиминираме.
По наши наблюдения и опит, хората попадат в два капана по отношение на структурата. Първият е този на неясните наименования, а вторият на купищата опции.
Объркващи наименования
Може да стане голяма каша, ако в информационната Ви архитектура се наместят странни наименования на страниците и подстраниците. Този проблем може да възникне по следните начини:
Използване на жаргон. Всяка индустрия има свой жаргон, ние в уеб бранша не правим изключение. Проблемът е, че крайните потребители не са свикнали с подобни думички и акроними. Вероятно това са Ваши потенциални клиенти и това, което предлагате е ново за тях. Сами се сещате, че само ще ги объркате. Използвайте наименования за секциите и менютата, които са близки до хората. Бъдете сигурни, че ще останете добре разбрани. А в самите уеб страници обяснявайте на достъпен език.
Дълги имена. Наименованията в сайта трябва да са достатъчно дескриптивни, но в същото време и кратки. Постарайте се да запазите всички менюта в сайта от по една-две думи. Идеята е потребителите да възприемат бързо информацията, защото те сканират сайта Ви. Ако имате дълги наименования на менютата, то рискувате те да останат незабелязани.
Неадекватни страници. Внимавайте за наименованията на страниците, които имате. Всеки бутон, всяка препратка трябва да отговаря на наименованието на страницата, към която води. Целта е да оправдаете очакванията на хората. Те са решили да стигнат до определена информация, съответно не ги обърквайте.
Структура с прекалено много опции
Стигнахме и до втората открояваща се грешка в структурата на сайтовете. Може би и Вие сте виждали интернет сайтове с купища линкове и бутони. Просто заставате пред тях и не знаете от къде да ги подхванете. Много неприятно, защото никой не обича да се чувства объркан. В уеб има момент, в който потребителите се шашкат от прекаления брой опции и няма да се трансформират в клиенти. Идеята не е да покажете колко неща имате и да засипете сърфиращите с информация. Идеята е да подредите всичко по лесно разбираем и достъпен начин.
Заключение
Изготвянето на правилна информационна архитектура е от изключителна важност. Това е един критичен момент. Съответно избягвайте грешките, които посочихме в днешната статия. Най-доброто решение е фирма като Whiz да Ви помогне при изграждането на структурата на съдържанието. Така ще си спестите много бъдещи главоболия.