В първата работна седмица за 2013-та година започваме с една пророческа статия. В нея ще разгледаме очакванията, които имаме за новата година. Всичко в следващите редове е базирано на световните тенденции и личните ни наблюдения върху пазара, както в България, така и извън рамките на страната.
В сектора, в който работим, една година е наистина много време. За тези 365 дена може толкова много неща да се променят, че да преобърнат света на уеб дизайна. Това е една отличителна черта на IT сектора, в него всичко е толкова светкавично, че е трудно да си в крачка. Съответно оцеляват най-далновитните и адаптивните.
И така, как да бъдете сред тези прозорливи бизнеси, които да са с едни гърди напред още от първия куплет?
1. Минимализмът ще е кралят
Вярваме, че така нареченият тежък дизайн ще бие отбой. На негово място ще се намести минималистичният дизайн. Всичко в сайтовете и онлайн магазините ще следва много по-изчистена и проста линия. Най-важното нещо ще бъде съдържанието и всичко ще се гради около него.
2. Мобайлът ще взриви света
Оптимизираният дизайн на сайтове и интернет магазини за мобилни устройства ще се застъпи изключително сериозно. Бизнесът ще осъзнае, че клиентите не са вързани за PC и лаптоп машини. Напротив, всички хора са постоянно в движение и ползват смартфони и таблети. Ще стане наложително всички уеб сайтове и онлайн магазини да се оптимизират за допир с ръка.
Електронните магазини, които имат версии за смартфони и таблети, ще притежават сериозно конкурентно преимущество.
Приложенията за iOS и приложенията за Android ще достигнат нови рекордни постижения. Все повече бизнеси ще започнат да обръщат поглед към тях, за да оптимизират бизнес процесите си, за да ги използват като маркетингови инструменти, за да пометат конкурентите си.
3. Ще се появят множество responsive сайтове
Това ще са сайтове, които имат едно и също съдържание, което се визуализира по различен начин, в зависимост от какво устройство се отварят. Те ползват така наречения responsive design като основа. Това им позволява да са изключително гъвкави и адаптивни. Докато отделна, специализирана версия за мобилни устройства може да се определи като по-доброто решение от гледна точка на качество, то прогнозираме висок интерес към тези responsive сайтове, защото се управляват по-лесно.
4. Нужда от по-лесни регистрации и пазаруване
Ежедневието на хората става все по-натоварено, забързано и не на последно място изнервено. Това поставя нови изисквания към формите за регистрация и най-вече онлайн пазаруването. Особено важен момент е попълването на регистрационни форми през мобилни устройства. При тях нещата са по-различни и може да ги определим като по-трудоемки, заради природата на touch screen технологията. На помощ идват социалните мрежи, които позволяват на потребителя да ползва директно профила си от Facebook. Това му пести много време.
5. Facebook ще увеличи влиянието си
Бизнесът ще продължи да открива и преоткрива възможностите на най-голямата социална мрежа. Ще схване как по-добре да се свързва с потребителите и как да ги ангажира. През изминалата 2012 година наблюдавахме как много брандове използваха facebook игрите като успешен маркетингов инструмент. Натрупаха фенове, снимки, албуми, коментари. Тази година ще е време да се монетаризират тези фенове. В Whiz можем да предложим отлично решение за големите брандове, които искат да продават директно през фен страницата си. Казано по друг начин от Whiz предлагаме изграждането на Facebook онлайн магазин. Това е една иновация, която има изключително дълъг списък с плюсове.
Заключение
С нетърпение чакаме изненадите и предизвикателствата на 2013-та година. Тя ще бъде изключително интересна за целия IT сектор, както и за всички бизнеси, които искат да се развиват онлайн. Онези, които ще съзрат възможностите, които им предоставя интернет, ще дръпнат на светлинни години пред конкурентите си.