Дизайн тенденциите за 2012-та

Вече е месец август и е време да направим един анализ на отминалите шест месеца от 2012-та година. В този анализ ще прегледаме какви тенденции се настаниха и то трайно в уеб дизайна. Уеб браншът се развива със скоростта на светлината и уеб сайтовете постоянно еволюират. Тази еволюция се налага от тези хора, които ползват сайтовете и от уеб разработчиците, които ги създават. В следващите редове ще направим едно ревю на актуалните трендове в уеб и ще поговорим защо се появяват.

Бързи и адекватни интерфейси
От както хората започнаха да влизат в глобалната мрежа през мобилните си устройства, уеб индустрията преживя Ренесанс. Сега повече от всякога е необходимо сайтовете да са бързи, адекватни и нагаждащи се към различните платформи и устройства. Времето, когато влизахме в интернет само през конвенционалния компютър, е отдавна в историческите архивите. Колкото по-малко кликове се изискват, за да се стигне до търсената информация, толкова по-добре. Големите бутони и иконки са препоръчителни, особено по отношение на touchscreens, където съществува проблемът с „дебелите пръсти”.
Минималистичност и интуитивност
Опростените, минималистични уеб сайтове ни отвеждат в следващото ниво на уеб дизайна. Те предоставят по-бърз начин за достъп до цялата информация, от която се нуждаем. Именно в тази посока се очертава да върви дизайнът през тази и идната година.
Когато бизнесът предостави на посетителите един изчистен и ясен уеб сайт, в който могат лесно да открият онова, което търсят, то тези посетители ще се превърнат в клиенти.
Гооолеми изображения
Големите снимки и изображения за фон на сайта наистина могат да го накарат да изпъкне. Комбинацията от впечатляващо с мащабите си изображение и остроумен текст се оказва много печеливша. Потребителят бива впечатлен и неусетно въвлечен в уеб сайта и това, което той има да предложи.
Завладяващи типографии
Шрифтовете могат да са също толкова впечатляващи, колкото и фотографиите. Хубавото при използването на завладяваща типография е, че зарежда много бързо, защото е реално само символи. Добре поставеният и форматиран текст ще привлече окото на потребителя и ще Ви позволи да му кажете точно това, което искате.
Инфографиките
Те се пръкват за пръв път в социалните мрежи. Представляват големи изображения, в които е поместена статистическа информация, но поднесена по разбираем начин. По този начин бизнесът може да представи пред посетителите на сайта информация, която те веднага да схванат. И така се заобикаля моментът със скучните буквички и цифрички.
Заключение
Във финалните редове отново ще споменем, че всичко в уеб индустрията се развива много бързо. Всеки един бизнес трябва да се съобразява с това. И най-вече с начина, по-който потребителите ползват интернет. Който е далновиден - печели, а останалите се нареждат на опашка.
Споделете в: