В днешната статия ще разгледаме темата за изчистените, минималистични сайтове. И по-конкретно кога прекаленият минимализъм започва да привлича негативи.
Защо светът се нуждае от изчистени сайтове?
Бихме определили като нормална нуждата на уеб сайтовете от доза минимализъм. Претъпканите, натоварващи сайтове създават проблеми с ползваемостта и процентът на конверсии спада драстично. В крайна сметка това пречи на уеб сайтовете да вършат основната си дейност - да продават. Изчистеният и стегнат уеб дизайн демонстрира високо ниво на професионализъм и изразява ясно дефинирани цели.
Но не прекалено изчистени!
Ако обмисляте поръчката на изключително изчистен уеб сайт или вече имате такъв, помислете за асоциациите, които ще навеете:
- Може да създадете впечатление, че изобщо не Ви интересува дизайнът на сайта.
- Да предадете съобщение, че сайтът е от тип “направи си сам”.
- Реално да предоставите на хората за ползване сайт, който е неадекватен и заплетен, защото сте рязали и премахвали от него важни функционалности, които потребителите ползват.
- Да изградите сайт, който прилича на петно, защото няма нито един отличаващ се елемент, който да прихване вниманието.
Как да се процедира?
Кое е най-доброто решение? Докъде да стигнете с опростяването?
Генерално погледнато балансът между прекалената изчистеност и изчистения сайт, който наистина работи, е екипът, който го разработва. Точно те трябва да са хората с опит, които трябва да знаят какво да правят. Поради тази причина доверете уеб частта на бизнеса си в ръцете на професионалисти.