Сам по себе си уеб сайтът е инструмент, който ни служи да покажем съдържанието, което имаме. Но той определено не е единственият такъв. Бизнесите, които разбират това, са много по-успешни от останалите. Във всички случай, съдържанието е от значение, а не толкова уеб сайтът. Именно затова, трябва да намерите подходящите начини да изведете това съдържание извън сайта си.
Как да излезем от удобното си костюмче, което се нарича уеб сайт?
Има най-различни подходи и варианти, които могат да бъдат предложени, разгледани и обсъдени. Важното е да помислите кой от всички варианти или коя комбинация от варианти би работила за Вас и Вашия бизнес.
Станете интимни с Facebook
Една от водещите стратегии за излизане от рамките на уеб сайта е Facebook. Можем да навлезем в много подробности относно ползите на социалната мрежа, но в днешно време те са ясни за всички ни. Няма да се отклоняваме и го даваме по същество. Вероятно си мислите, че Facebook не е подходящ канал за Вашия бизнес, защото не продавате стоки/услуги на тийнейджъри, които се асоциират с подобен вид социални мрежи.
Може да останете много учудени като Ви уведомим, че демографските показатели на Facebook драстично са се променили. През последните 1-2 години процентът на хората между 35-54 години се е покачил с 276%.
Нещата станаха интересни
Какво можете да направите, за да достигнете до тези хора във Фейсбук? Прочетете следващите три отправни точки, към които да се придържате:
- Създайте Facebook бизнес страница.
- Поръчайте от фирма разработчик специализирано приложение (игра) за Facebook.
- Водете постоянен диалог с вашите фенове.
Разбира се Facebook не е единствената социална мрежа, но в България е №1.
Станете мобилни
Ползването на интернет през мобилни устройства е в своя бум. Традиционните уеб сайтове не са оптимизирани и подходящи за този тип устройства, съответно създават само главоболия и нерви на потребителите.
Няколко съвета как да доставите съдържанието си за мобилни устройства:
- Обърнете се към фирма, която се занимава с изработка на подобни сайтове.
- Използвайте текстовите съобщения, за да държите потребителите си информирани.
- Обърнете се към разработчик, който да направи за Вас мобилно приложение, което да позволи на потребителите да имат достъп до Вашето съдържание, дори когато не са онлайн (предварително сваляне на съдържанието и използването му в offline режим).
Започнете да използвате Twitter
Той осигурява добра възможност да достигнете до широка аудитория с Вашите съобщения. В България не е особено популярен, но определено набира скорост. Основният въпрос е как да го използвате ефективно? Някои организации го използват като средство за отразяване на събития в реално време. Други използват по-пълноценно потенциала му и поддържат отлична комуникация, че дори и поддръжка със своите клиенти.
За да бъдете максимално ефективни може да накарате, по особено деликатен начин, всички Ваши служители да туитват, вместо да използвате само и единствено фирмения профил.
Доброто старо заключение
В добрите стари времена бе достатъчно да имате само уеб сайт. В днешно време уеб сайтът е само малка част от цялостната Ви уеб стратегия. Не бъдете наивни като очаквате потребителите да идват сами при Вас. Вместо това се мобилизирайте и доставете Вашето съдържание при тях, без значение дали това ще се случи в Facebook или през мобилно устройство като iPhone.