Бърз преглед преди пускане на уеб сайта

Точки, които да отметнете преди официалния старт

След края на разработката на един уеб сайт е необходимо да се направи проверка. Това означава преглед на кодовете за грешки, поглед върху съдържанието и дали е въведено цялото. Дали това е достатъчно? Директно бихме отговорили с не.

Често се правят пропуски в стремежа за бързо стартиране на пазара. Това може да докара само нежелани проблеми в бъдеще.
В следващите редове Ви представяме стъпките, които се следват преди всеки уеб проект да се появи официално в интернет пространството.
Упражнения преди старта
Накратко написано, всичко по уеб сайта или онлайн магазина трябва да се провери преди да бъде пуснат от клетката си. Понякога това подсигуряване може да изглежда ненужно и досадно, но определено е задължително. Най-бързият начин за проверка е хвърляне на едно око на съдържанието. Но това не е правилно. Адекватният начин е създаването на чеклист, по който да се води проверката.
Ползите от чеклист
Редуцира преработките: една от големите ползи на чеклиста е, че значително редуцира необходимостта от сериозни преработки и загуба на часове труд.
Ефектът на първото впечатление: винаги е добре да се получи обратна връзка преди официалния старт. Това ще помогне за отстраняване на проеблеми, които са се появили в последния момент.
Google: голяма част от уеб бизнеса се върти около търсачките. В България си говорим за една конкретна и това е Google. Преди летящия старт трябва да се провери всичко по сайта, за да не се пропусне нещо важно, което да навреди на добрата индексация.
Листата със задачи за проверяване не е просто добра практика, а задължение. Сега нека погледнем няколко компонента, които заслужават зоркото ни внимание.
Дизайнът
Едно от първите неща, които потребителите виждат в един уеб сайт или онлайн магазин е неговият дизайн. Това значи, че в листата Ви със задачи дизайнът трябва да има приоритет. В процеса на изработка един дизайн може да изглежда отвсякъде перфектен, но в крайния си вариант да се получи друго. Не винаги дефектите се забелязват веднага. Точно поради тази причина всичко по уеб дизайна трябва да се прегледа през лупа преди старта.
Типографията е следващата от списъка. На тази стъпка трябва да се ревизират избраните шрифтове, техните размери и цветове. Всяка една дума във всеки един ъгъл на сайта трябва да се чете отлично.
Лого и банери. Един преглед на логото и качените банери ще бъде само от полза. Трябва да се прегледа дали окончателният вариант на логото е качен в сайта (особено, ако логото е ново), прави се проверка дали всичко по банерите работи.
Title и Meta тагове
Title и Meta таговете са ключова част от всеки един сайт и интернет магазин, особено, ако в стратегията Ви е залегнала сериозна SEO амбиция. Един от основните похвати за генериране на повече бизнес и продажби е като уеб проектът Ви се харесва на Google.
Браузерите
Още един важен елемент от проверката преди старта е тестването на различни браузери. Много важен момент, защото потребителите не използват само Chrome или само Firefox. Ако проектът Ви изглежда уникално, но не се отваря с Internet Explorer, то ще загубите голяма част от потребителите.
Редактирането
Вече уеб проектът Ви има въведено съдържание, но дали то е минало през редакция? Дори и да е, то направете финален преглед за проблеми с пунктуация, правопис, смислови грешки.
Линковете
Всеки уеб сайт има входящи и изходящи линкове. Преди стартирането е добре да се прегледа дали всичко по тях работи. Всеки един от тях трябва да се кликне и да се проследи дали всичко по работата му е безупречно.
Функционалностите
Една меко казано задължителна стъпка. Всяка функционалност на уеб сайта трябва да се провери. Бутони, секции, менюта, форми за контакти, възможности за регистрация, системи за разплащане.
Заключение
Това са едни от най-важните неща, които трябва да бъдат отметнати преди сайтът или онлайн магазинът да поемат по пътя на успеха. Разбира се работата не спира до тук. След старта трябва да се извършва мониторинг на всичко, което се случва.
Споделете в: