9 тактики за увеличаване на броя на свалянията на едно мобилно приложение
Научете какво е необходимо на една апликация, за да е конкурентноспособна и да бъде популярна.
1. Оптимизация на представянето на приложението в Google Play и App Store
Това е основен метод за повишаване на сваляният, който е лесно приложим. Особеното при него е, че трябва да се работи по малко, но постоянно. Мястото (рангът) на приложението се определя от описанието му и ключовите думи, използвани в него. За това, то трябва да се напише много добре, като се вземат предвид характеристиките на целевата аудитория на апликацията. Изберете ключовите думи стратегически - идеалните са често използвани от потребителите и ниско конкурентни същевременно. Рейтингът и оценките (ревютата) също са важни и когато предлагате добро качество, можете да очаквате те да са отлични.
Статистиките, показващи колко ефективно прилагате тази тактика, включват ранговете на ключовите думи, колко пъти е разгледана страницата на приложението и естествено броя на свалянията.
2. Стимулиране на потребителите да оставят оценки
Освен с използването на рекламни изображения и графики, които показват какво представлява приложението, можете да привлечете повече потребители чрез оценките на страниците му в Google Play и App Store. Тази тактика работи, тъй като хората често вярват повече на „социалното доказателство“ и на информацията, която се предава от ухо на ухо, отколкото на „официалните“ реклами.
Как да стимулирате съществуващите потребители на Вашето мобилно приложение да оставят оценки? Използвайте известия с апел за това вътре в апликацията, но не бъдете прекалено настоятелни. Можете да мотивирате потребителите допълнително с томбола с награди например.
Оценките са важни не само за привличането на повече клиенти. Те са и чудесен канал за обратна връзка. Когато потребителите споделят какво допълнително искат да има в приложението например, можете да го инкорпорирате в неговото развитие. Това ще Ви помогне да създадете силно доверие и лоялност у потребителите.
Когато прилагате тази тактика, следете общия брой на оценките и броя на отличните такива.
3. Надеждна поддръжка и дългосрочно развитие
Ако едно мобилно приложение не работи добре, вестта за това се разпространява със скоростта на горски пожар, просто защото недоволните потребители са много по-активни в споделянето на мнението си, а и често го правят в социалните мрежи. Решението е в наемането на опитен и надежден разработчик на мобилни приложения, който предлага не само перфектна изработка, но и има дългосрочен ангажимент към продукта. Когато можете да разчитате на постоянна техническа поддръжка, рискът от проблеми е минимален, а дори и да възникнат, ще бъдат отстранени незабавно.
Добре е разработчикът да се ангажира и с дългосрочното развитие на мобилното приложение. Така то ще може да предлага нови функционалности и още по-вълнуващо потребителско преживяване, отговаряйки на промените в нагласите на потребителите и на тенденциите в сферата на апликациите като цяло.
Статистическите данни, които да следите при прилагането на тази тактика, са основно нормата на задържане на потребителите на приложението и честотата на използването му.
4. Мотивирайте потребителите да правят препоръки
Големите брандове обикновено наемат звезди, които да са техни посланици – да ползват техните продукти и да ги споменават в интервюта. Благодарение на развитието на технологиите и Вие можете да ползвате тази тактика, като превърнете потребителите на Вашето мобилно приложение в негови посланици. Те разбира се няма да дават интервюта, а могат да казват „по една добра дума“ за Вашата апликация, когато постват във Facebook примерно. И тук наградите, разпределени на лотариен принцип, вършат добра работа за мотивиране на потребителите.
За да оцените тази тактика, следете броя на препоръките на Вашето приложение и броя на свалянията му.
5. Инвестирайте в съдържание
Създаването на интересно и полезно маркетингово съдържание, което да стимулира потребителите да свалят и използват Вашето мобилно приложение, е важно също както съдържанието на самата апликация. Намерете най-добрата форма или набор от форми, чрез които да достигнете до Вашата целева аудитория.
Ако апликацията е с бизнес насоченост например, използвайте статии с анализи и инфографики. Ако целевата Ви аудитория се състои от млади хора, можете да ги заинтригувате с вълнуващи видео клипове. Най-хубавото на инвестицията в маркетингово съдържание е, че то може да донесе многократно по-големи ползи, когато е споделяно от потребителите.
При използването на маркетингово съдържание, следете броя на споделянията и ранга му в резултатите от търсенето с релевантни ключови думи в Google, за да оцените ефективността му.
6. Ангажиране на потребителите в социалните мрежи
При прилагането на тази тактика, първо разберете кои социални мрежи са използвани най-често от Вашите потребители. Facebook е задължителен, но една „по-специализирана“ мрежа, като Instagram или LinkedIn например, би дала възможност за по-ефективно таргетиране. На второ място, установете какво съдържание би се харесало на потребителите и би предизвикало споделяне. Постовете, представящи Вашето мобилно приложение, са ефективен инструмент за маркетинг, но трябва и да се включите по-активно в „социалния живот“, предлагайки интересно съдържание по свързани теми и коментирайки и споделяйки постове на Вашите фенове.
Статистиките за измерване на ефективността на тази тактика са броят на Вашите последователи и броят на споделянията на Вашите постове.
7. Разчитайте на влиятелните личности
При заформянето на група от последователи в социалните мрежи, винаги изпъкват неформалните лидери на групата, чието мнение е високо ценено от останалите. Открийте лидерите във Вашето мини общество от фенове и им дайте по-активна роля. Един от начините за това е да ги помолите да споделят собственото си мнение за Вашето мобилно приложение, като напишат оценки за него. За да оцените ефективността тук, използвайте както броя на споделянията, така и броя на дадените препоръки.
8. Координация между мобилното приложение и другите канали за комуникация на бранда
Благодарение на все по-голямата свързаност, потребителите очакват еднакво добро преживяване при взаимодействието си с бранда, независимо дали се намират на неговото мобилно приложение или уеб сайт. Дайте им го, като оптимизирате и двата дигитални канала за комуникация. Всеки един от тях трябва да предлага нещо уникално, като същевременно допълва другия.
При тази тактика, важните статистики са броят на регистрираните профили, продажбите и възвръщаемостта на инвестициите.
9. Измервайте, анализирайте и подобрявайте
Концентрирайте се не само върху броя на свалянията, но и върху ангажираността на потребителите на самото мобилно приложение. Така ще разберете какво ги привлича и какво ги кара да останат. От тук нататък, трябва само да правите подобрения в очертаните насоки. За да имате най-добрия анализ за ангажираността, следете броя на сваляният и този на деинсталиранията на апликацията, както и колко време потребителите прекарват на нея.
Тактиките представени тук могат да послужат за основа при изграждането и прилагането на ефективна маркетингова стратегия за едно мобилно приложение.