9 безценни съвета за създаването на рекламно-целева уеб страница

Научете как да спечелите повече клиенти чрез Вашия уеб сайт, използвайки един от главните инструменти на онлайн маркетинга.

Фирмите, които имат опит с онлайн маркетинга, знаят колко са важни рекламно-целевите страници (landing pages) за превръщането на потребителите в клиенти. Те са стратегически уеб страници, които увеличават ефективността от техники като онлайн рекламата, използването на социалните мрежи за популяризация на бранда и оптимизацията за Google. Тук е логично да си зададете въпроса: какво представляват най-добрите целеви страници? Предлагаме на Вашето внимание девет съвета за постигане на желаните резултати.

Какво представляват рекламно-целевите страници?
Това са една или повече страници, част от уеб сайт, създадени, за да „посрещат“ посетители, които са насочени към сайта при маркетинговите кампании на бранда, и за постигането на определен резултат, изразяващ се в конкретно действие. В повечето случаи това действие включва попълването на кратка форма, чрез което потребителят оставя своите данни за контакт на компанията или прави запитване директно.

Основни цели и характеристики на рекламно-целевите страници
Ефективни са тези целеви страници, които отговарят на зададените маркетингови цели на бранда. Най-общо, те включват:
- Регистрация на потенциален клиент, която ще доведе до продажба на продукт или услуга, предлагана от бранда;
- Профилиране на потребителя, за да се изгради персонализирана маркетингова комуникация;
- Представяне на уникалните характеристики на бранда и това, което той предлага, като същевременно се отговаря на най-важните въпроси, които потребителите обикновено имат.


Тук е моментът да разгледаме и най-важните технически характеристики на добрите целеви страници. На първо място те имат адаптивен дизайн (responsive design), за да могат да се ползват еднакво удобно както на настолни компютри и лаптопи, така и на таблети и смартфони. Това е и основно техническо изискване за всеки съвременен уеб сайт. Трябва също да отбележим, че докато практически е възможно началната страница на сайта да играе ролята на рекламно-целева, това не е препоръчително. Това е така, защото тя има друга „по-представителна“ функция и защото честото ѝ преработване, за да отговаря на различните маркетингови кампании (промяна на дизайна и оптимизацията за Google), не е ефективно нито от техническа, нито от маркетингова гледна точка.

Друг главен аспект при изграждането на рекламно-целевите страници е откъде идват посетителите. Тук можем да разграничим три вида канали:
- Онлайн – Тук се включват страниците с резултати от търсене в Google, онлайн рекламите, социалните мрежи, сайтовете, свързани с този на бранда, и имейлите, изпратени до потенциални клиенти.
- Offline – Много магазини и търговски вериги приканват потребителите към целеви страници на техния уеб сайт, като включват линк или QR код в различни физически рекламни материали като брошури, постери и продуктови каталози.
- Самият уеб сайт на бранда – Потребителите на сайта могат да се насочат към целевите страници, ако това обслужва целите на фирмата или на съответната маркетингова кампания в частност.

9-те съвета, които да следвате
Преди да представим насоките, трябва да отбележим, че единственият начин да бъдете сигурни, че дадена рекламно-целева страница ще работи ефективно за постигането на Вашите маркетингови цели е използването на тестове за ползваемост, като А/Б тестове и такива, чрез които да сравните повече от два варианта. Също така трябва да определите и показателите за ефективност, чрез които ще оценявате колко добре работи страницата. Най-важните включват нормата на отскачане или bounce rate (процента потребители, които напускат страницата без да предприемат действие) и нормата на конверсия или conversion rate (процента потребители, които извършват желаното от Вас действие). И сега към съветите.

1. Последователността е ключова.
Хората, които пристигат на Вашата рекламно-целева страница, идват, с конкретна цел на нея, както и самото ѝ име подсказва, и тя трябва да им предложи всичко необходимо за постигането на тази цел. Заглавието трябва да показва на потребителите, че те ще намерят това, което вече сте им обещали, примерно допълнителна информация за даден продукт или за специално предложение.

Съдържанието, като описанието на продукт например, трябва да може да се прегледа лесно и бързо. Оформлението, редуващо текст с изображения е много ефективно, тъй като работи удобно на всички устройства. Колкото по-голям е шрифтът, толкова по-добре.

Трябва да вземете под внимание и фактът, че целевата страница може да е първата точка на контакт на потребителя с Вашия бранд. Поради това, тя трябва да отговаря на няколко основни въпроса за Вас: кои сте Вие, какво правите и защо клиентите Ви имат доверие. Можете да представите тази информация съвсем накратко и да сложите линк към страницата „За нас“ на Вашия уеб сайт.

2. Интегриране на посланията
Съдържанието на рекламно-целевата страница трябва да отговаря на това, което е представено в каналите, свързани с нея. То трябва да дава нова информация и да отговаря на очакванията на потребителите. От изключителна важност е посланията в каналите, през които могат да дойдат посетители, да не се различават по смисъл, а само по форма, ако е необходимо. Не можете да обещаете на потребителите във Facebook едно, а на тези, на които изпращате имейли друго, и да ги водите към една и съща целева страница.

3. Сложете достатъчно подробна информация.
За да накарате потребителят, който е дошъл на целевата страница, да се свърже с Вас е необходимо да попълните празнините в информацията, която той има за Вашето предложение и/или продукт. За да определите колко детайлно да бъде съдържанието, поставете се на мястото на човек, който за пръв път се сблъсква с офертата и/или артикула. За постигането на по-голяма точност можете да използвате инструменти като потребителски персони.

Един от главните аспекти, за които трябва да се запитате, е техническото познание на потребителите. Това ще определи дали и доколко да използвате технически термини и какви. Инструментите като видео и 360-градусов изглед върху продукта са особено полезни, когато той е иновативен и/или не е добре познат на целевата аудитория.

4. Направете предприемането на действие кратък процес.
С всяко допълнително кликване, което карате потребителя да направи, намалявате шанса за предприемане на действие от негова страна с 10%. Както вече отбелязахме в началото, главната цел е той да установи връзка с Вас. За целта можете да използвате следните тактики:

- Форма за записване в рамките на целевата страница - Тя трябва да е колкото се може по-кратка. Най-добре е да включва само две полета – за името и имейл адреса (или телефонния номер) на потребителя.
- Линк към стандартната форма за запитване на уеб сайта – Най-добре е линкът да е оформен като самостоятелен бутон, който да е атрактивен и да се позиционира стратегически. Също така можете да го сложите и на едно или повече места в текста на целевата страница. Важното е да е релевантен в дадения контекст.
- Линк към страницата „Контакти“ на сайта – Добре е да го включите като добавка, независимо коя от предните две тактики предпочитате. По този начин ще дадете възможност на потребителите, които държат да се свържат с Вас по телефона или по-имейл вместо да чакат Вие да ги потърсите, да го направят веднага.

5. Определете дължината на рекламно-целевата страница стратегически.
Най-добрият начин да определите колко дълга да е страницата е да анализирате характеристиките на Вашата таргет аудитория и на Вашия продукт. Когато става въпрос за импулсивни купувачи и за стоки със сравнително ниска стойност, по-кратка страница с послание, което привлича и убеждава, би била ефективна. Ако Вашите клиенти предпочитат да са добре информирани и Вие предлагате продукти с по-голяма ценност, даването на повече информация ще ги направи по-уверени в предприемането на желаното от Вас действие.

Препоръчително е да използвате тестове при определянето на дължината на страницата. Независимо от крайния резултат обаче, е необходимо да сложите най-важната информация в най-горната част, която се вижда веднага при отварянето на страницата. За да сте сигурни, че потребителите ще видят формата за записване или съответния бутон към нея веднага, можете да фиксирате този елемент, така че той винаги да стои най-долу на екрана.

6. Без меню е по-добре.
Макар целевата страница да е част от уеб сайта, имайки предвид нейната специфика, слагането на стандартното меню би отвлякло потребителите от целта в повечето случаи. Както вече споменахме, на нея могат да се сложат линкове към релевантните страници на сайта като „За нас“ и „Контакти“. Също така можете да сложите и линк под формата на бутон, който води към началната страница. Можете да го озаглавите просто „Към сайта“.

7. Оптимизирайте страницата за Google.
Това е „здравословно“ за целия Ви уеб сайт, а и ще привлече повече посетители. Разбира се, Вие избирате кои други канали да включите във Вашата онлайн маркетингова кампания и по какъв начин. Много често фирмите прибягват до реклама в Google, но това не трябва да изключва традиционната оптимизация. Не пропускайте да направите поне най-основното - да сложите ключови думи в заглавията, подзаглавията и текста, както и в title и alt таговете.

8. Постоянното усъвършенстване е жизненоважно.
Тук трябва да приложите правилото „премери и промени“. Използвайте данни за активността на потребителите на рекламно-целевата страница, както и такива за нагласите, очакванията и поведението им като цяло, за да оптимизирате страницата регулярно. Добре е да следите и какво правят конкурентите. Целта е страницата винаги да е релевантна, атрактивна и ефективна.

9. Съобразете се с полезния живот на целевата страницата.
След края на онлайн маркетинговата кампания, е най-добре да махнете всички линкове към уеб страницата и да сложите съобщение 404 за грешка на нея за всеки случай. За да избегнете разочарование у потребителите, заедно със съобщението сложете и линк към началната страница на сайта Ви. В бъдеще можете да използвате същата страница за други кампании, като дизайнът ѝ може да се промени според на изискванията Ви.
Ако искате модерен уеб сайт с адаптивен дизайн и всички необходими компоненти за онлайн маркетинг, обърнете се към нас със запитване тук.
Споделете в: