8 начина да увеличите онлайн продажбите

Успехът на един онлайн магазин зависи, както от екипа на уеб разработчика, който го изгражда, така и от собствениците му и това до колко са посветени.
За да бъде една организация отдадена на онлайн търговията, то тя трябва наистина да вижда ползите и възможностите, които произлизат от този бизнес.
Щом са стигнали до ниво, в което са наясно, че това е бъдещето на търговията като цяло, то ще предвидят и необходимите инвестиции. Те не се ограничават само до израбоката на електронен магазин. Той трябва да се поддържа, да се видоизменя, адаптира, да се промотира, да се осъществява отлична комуникация с потребителите.
Ако посочените по-горе неща не се предвидят, то най-вероятно онлайн начинанието ще се провали.
От какво най-вече зависи успехът в онлайн търговията? Честно казано е доста трудно да се отговори на този въпрос. Има много фактори, които влияят. Все пак в следващите редове Ви представяме 8 неща, които биха направили огромната разлика в един електронен магазин.
1. Отстранете бъркотията
Много от онлайн магазините са объркващи. Потребителят влиза на началната страница и изведнъж всичко започва да крещи към него. Прехвърлят се десетки или стотици предложения, мигащи банери, преференциални предложения, препоръчани продукти, най-купувани продукти и прочие. В този хаос е трудно за потребителя да открие онова, което търси.
В интернет има различни примери за онлайн магазини, които заливат сърфиращите с купища информация. Като конкретен пример можем да посочим Amazon. Но в крайна сметка колко от интернет магазините се доближават до него? Изключително малко. Точно за това той не е от най-добрите примери, от които може да се черпи вдъхновение. Друг важен момент е, че не може един модел да заработи успешно за всички.
След горните писания е точният момент да отбележим, че всеки бизнес е строго индивидуален. Дори клиентите са различни, специфични, имат собствени нужди, изисквания и виждания. И точно поради тази причина онлайн магазините трябва да се разработват поръчково. Всичко в електронния магазин трябва да спомага за предлагането на конкретните стоки, които бизнесът иска да продаде. А не да се правят опити за попълване на информация и снимки в шаблонни решения. Клиентът е на първо място с неговите изисквания, на които магазинът трябва да отговори.
Отново на темата с онлайн магазините и бъркотията. Сайтът трябва да се опрости. При вариант, в който потребителят бива бомбардиран с най-различно съдържание, същият не може да намери нищо. Опростяването означава да се премахнат разсейващите фактори и фокусът да падне върху ключовите.
Да вземем например навигацията. Логично е да презентирате най-търсеното и купувано пред посетителите. Всичко останало, да го наречем второстепенно, може да се скрие за момента в подменюта.
2. Пазарската количка трябва да изпъква
Изпъкващата, лесна за откриване пазарска количка е от критично значение. Това е особено важнo за потребителите, които за пръв път се сблъскват с Вашия онлайн магазин. Oткрояване може да се постигне, чрез:
  • създаване на пазарска количка, която визуално се диференцира от останалата част на сайта;
  • когато се добавя нещо в количката, то трябва да се отразява с визуален ефект в реално време;
  • вариант е и количката да има фиксирана позиция, като по този начин ще бъде винаги видима дори и при скролиране;
3. Обратна връзка
Още един важен аспект на онлайн магазините е обратната връзка, която получават потребителите. Всеки сърфиращ, имащ интеракция с магазина, иска да получи ясно послание дали е свършил дадена задача правилно.
Примери за обратна връзка са:
  • добавянето на стоки в пазарската количка;
  • попълването на данни във формата за вход;
  • попълването на данни при регистрация;

Потребителите са загрижени дали са направили нещата правилно. Съответно системата трябва да им каже.
Някои от нещата може да Ви се сторят абсурдни и пресилени, но по-възрастната аудитория от интернет консуматорите нямат богат опит с онлайн магазините. Съответно трябва да им помогнете.
Още няколко примера за адекватна и очаквана обрата връзка, са:
  • поява на ефекти при позициониране на курсора върху снимка;
  • поява на лупичка, когато дадено изображение може да се уголеми;
  • актуализиране на пазарската количка след добавянето на всяка една стока;
4. По-голямото е по-добре
Едно изображение говори колкото хиляди думи. Много важен елемент от успешния онлайн магазин са изображенията. Те трябва да са качествени и големи. Потребителите трябва да придобият ясна представа за това, което им се предлага. Всяка една стока трябва да има своите снимки. Постарайте се да са естетически издържани, да са професионално изглеждащи. Така потребителите няма да имат и капка съмнение за това, което ще получат. Разходите за качествени изображения си заслужават всяка похарчена стотинка.
5. Големи и ясни бутони
Докато още сме на темата, че по-голямото е по-добре, споменаваме накратко, че това важи в пълна сила и за бутоните в интернет магазина. Много е важно още при влизането в сайта, потребителите да фокусират важните бутони и линкове.
Освен размерът им, има още няколко неща, на които да се обърне внимание. Първото е техният дизайн, за който няма да се впускаме в обяснения. Второто е тяхното адекватно наименоване. Бъдете внимателни с имената на бутоните. Важно е потребителите да разбират какво седи зад всеки бутон.
6. Винаги бъдете в помощ
Има често задавани от потребителите въпроси, за чиито отговори трябва да се погрижите още преди да са ви попитали. Въпроси от този род, са:
  • Безплатна ли е доставката?
  • Какво се случва, ако стоката не ми хареса?
  • Безопасно ли е да пазарувам и плащам онлайн?
Следете кои са най-често задаваните от потребителите въпроси. Подгответе една секция с често задавани въпроси и постоянно я обновявайте. Направете и секция, в която подробно обяснявате условията за ползване на сайта, условията за доставка и политиката за връщане на стоки.
7. Справяне с грешките
Без значение колко помощна информация осигурите на потребителите, винаги ще възникне някакъв проблем, с който трябва да се справите с финес. Под грешки имаме предвид следните неща:
  • неуспешен опит на потребителя да влезе в профила си;
  • неуспешен опит за търсене на стоки;

Тези неща са най-често срещаните. И в двата случая следва да бъде подсказано на потребителя къде може би бърка.
Особено значим е моментът с търсенето. Ако потребителят напише някоя дума грешно и търсачката просто не изведе резултати, то най-вероятно потенциалният клиент ще излезе от онлайн магазина. Този проблем се решава чрез предсказващо търсене, както и чрез показването на предположения за стоки, които потребителят може би търси. И като последен спасителен пояс може да се използва извеждането на телефонен номер, на който сърфиращият да се обади.
8. Комуникиране на стойностите
Последната осма точка от днешната статия е посветена на стойността, която трябва да даде един онлайн магазин на потребителите. Проблемът е, че сърфиращите имат пред себе си огромен избор. Това значи, че трябва много умело да комуникирате какво повече предлагате, с какво сте по-специални от всички останали. Прегледайте добре бизнеса си и се замислете кои са най-силните му страни. Дали са кратките срокове и начин на доставка? Специфични стоки? Възможност за връщане на стоки? Широка гама продукти?
Заключение
Това са осемте неща, които искахме да споделим с Вас в днешната статия. Прегледайте ги още един път и помислете къде се намирате в момента спрямо всяка една от точките. Онлайн търговията е много сериозен бизнес, както всеки друг извън глобалната мрежа. Съответно трябва да приемате всичко насериозно. И за финал искаме още един път да отбележим, че за създаването на успешен онлайн бизнес не се спира само до изработката на интернет магазин. Трябва да се предвиди и неговото поддържане, развитие, популяризиране.
Споделете в: