8 Начина да спечелите пари от Ваше собствено мобилно приложение
Запознайте се с най-ефективните бизнес модели за монетизация на мобилни приложения.
Пазарът на мобилни приложения също така се развива стремглаво. Общият брой на свалянията само от App Store на Apple вече надмина 100 милиарда. Изчислено е, че притежателите на смартфони и таблети ги използват средно около 3 часа всеки ден. През повечето време, те ползват различни приложения от такива за редакция на снимки до игри.
Ако сте предприемач, който има идея за създаване на мобилно приложение, Вие вече сте на правилен път. Независимо от това каква е Вашата идея, обаче, Вие трябва да си осигурите поток от приходи. Дори и най-доброто мобилно приложение би се провалило в даде момент, ако не е подсигурено от надежден модел за монетизация. Има много начини да спечелите пари. За да изберете верния за Вас, трябва да отговорите на два важни въпроса: какъв тип приложение ще имате и каква ще бъде Вашата целева аудитория. Да разгледаме различните начини, чрез които предприемачите могат да изкарат пари от своите мобилни приложения.
1. Безплатен и премиален пакет
Един от най-популярните методи за монетизация на едно приложение е то да се предлага безплатно (всички обичат безплатните неща), но да има премиални услуги, които са достъпни за потребителите след еднократно плащане. Този тип модел за монетизация е използван от множество апликации като музикалната Spotify и различни антивирусни програми. Когато достъпът до основните функции е безплатен, шансът потребителите да свалят приложението и да го използват е по-голям. Ако им хареса и го използват редовно, има по-голяма вероятност да платят за да получат достъп до премиалните услуги.2. Безплатно приложение с възможност за множество покупки
Този тип модел за монетизация се различава от предходния по това, че потребителите могат да правят покупки и да „наливат пари“ постоянно. Той се среща най-често при игрите за смартфони и таблети. Потребителите могат да си закупят различни виртуални артикули, с помощта на които да достигнат до по-високо ниво в играта. Една от най-популярните игри в момента, Candy Crush Saga, има дневни приходи възлизащи на стотици хиляди долари.3. Версии със и без реклама
Рекламата е сигурен начин за печалба от мобилно приложение. Този конкретен модел предлага приложението безплатно на потребителите, като печалбата идва от реклами, най-често с банери. Те също така имат възможност да изберат платена версия, при която рекламите отсъстват. И двете версии са източници на приходи. Този модел работи добре, стига да не се стига до момент, в който рекламите пречат на потребителското преживяване и отблъсват потребителите.4. Реклама
Едно приложение може да се предлага напълно безплатно, а да печели пари единствено от реклама. За това може да се използва специална посредническа платформа или множество платформи. Директна договорка с рекламодатели също е вариант. За представянето на рекламата се интегрира специална система за сервиране на банерите. Спазването на основните правила на целевия маркетинг ще Ви гарантира високи проходи. Когато рекламите са целево насочени към потребителите на приложението имайки предвид техните демографски данни, те ще са по-ефективни.
Важно е да се отбележи, че ако приложението е създадено за световния, а не само за националния пазар, целевата аудитория ще бъде по-многобройна, а от там и приходите ще са по-високи. Има платформи за реклами, чиито алгоритъм може да се настрои да работи точно в стотици различни страни. Вече има възможност и за показване на видео реклама. Техническото интегриране на този вид реклама изисква повече работа, а показването - внимателно планиране. Трябва да се направи така, че рекламата да не затруднява използването на приложението, а същевременно да е атрактивна и завладяваща.
5. Партньорство със спонсор
Идеята е да си партнирате с един-единствен рекламодател. Този модел е печеливш, ако приложението Ви е свързано конкретно с техния продукт или услуга. При този вид бизнес модел обикновено има и опция за изкупуване на мобилното приложение от спонсора.6. Продуктов каталог
Ако Вашият бизнес предлага продукти в онлайн магазин, можете да имате приложение, което да позволява на потенциални и настоящи клиенти да разглеждат и сравняват артикули. С едно кликване на бутона, те ще могат да отидат на страницата на Вашия магазин и да направят покупка. Продуктовият каталог е ефективен маркетингов инструмент с постоянно присъствие на мобилните устройства на потребителите даващ възможност за увеличаване на продажбите и печалбите.7. Платено приложение
Това е най-основният модел за монетизация, който можете да използвате. При него потребителят трябва да заплати конкретна цена еднократно за да може да свали приложението. Към момента мобилните приложения с безплатен и премиален пакет са по-конкурентноспособни, но този модел също има потенциал за печалба. За да сработи, трябва да имате разпознаваем продукт или бранд със значителен брой лоялни клиенти. Ако това не е така, трябва да разчитате на солидна маркетингова стратегия.8. Ефективен маркетинг
Можете да се възползвате максимално от всеки един от представените по-горе модели за монетизация, само ако Вашето мобилно приложение се намира на смартфоните и таблетите на достатъчно голям брой потребители. Това се постига чрез специално създадена и добре изпълнена маркетингова стратегия за промотиране на приложението. Тя може да включва множество похвати като кампания в социалните мрежи и представяне на апликацията чрез прес-съобщения.За да печелите пари от Вашето мобилно приложение е необходимо да определите кой метод или набор от методи ще бъде най-подходящ. Важното е да се възползвате максимално от функционалностите, които то ще предлага. Също така е необходимо да определите Вашата целева аудитория и да я проучите много добре. С конкретна стратегия за монетизация ще постигнете набелязаните цели.