7 вида push notifications, които радват потребителите на мобилни приложения
Разберете какви известия са наистина ефективни за ангажирането на таргет аудиторията с апликацията и бранда като цяло.
Данните показват, че средно над половината от потребителите разрешават получаването на този тип известия и ги използват активно. Това само по себе си не гарантира успех обаче - push notifications трябва да са оптимизирани, за да имат желания ефект. Тук ще разгледаме 7 вида известия, които са желани от ползвателите на мобилното приложение и ефективни за маркетинга.
1. Известия, чиито график на изпращане определят потребителите
Тази гъвкавост прави push известията наистина полезни, особено когато те служат за мотивация да се използва мобилното приложение. Те са изключително ефективни за апликациите за фитнес и тренировки, обучение, пазаруване и всички останали, които могат и да не се ползват ежедневно. Чрез настройване на изпращането на известията, потребителите могат да разчитат на тях когато наистина имат нужда и желание, а не през цялото време, което би могло да доведе до раздразнение.
2. Известия, които правят живота по-лесен
Най-добрият пример за такъв тип push notifications са напомнянията. Те се използват от все по-голям брой мобилни приложения, като такива за организиране на пътувания, за личен график и дори за прогноза за времето. Би било чудесно някой да Ви напомни, че трябва да си вземете чадър, когато през деня има голяма вероятност за валежи, нали?
Тук е важно да отбележим, че напомнянията чрез съобщения, които се генерират директно на смарт устройството, са средно с 23% по-ефективни от тези изпратени по имейл. Това е така най-вече поради факта, че потребителите ги виждат веднага, което намалява шанса да ги оставят за после. Друг основен фактор за успеха им е това, че са кратки, точни и ясни.
3. Персонализирани известия, базирани на локация
Скорошно прочуване на популярността на различни видове push notifications, генерирани от мобилни приложения, показва, че 34% от потребителите отговарят на известия със специално предложение, направено според локацията им. Те се използват най-вече за маркетинга на стоки и услуги, предлагани във физически обекти (магазини, заведения и други). Така нареченото геотаргетиране работи, защото е персонализирано и дава възможност на хората да се възползват бързо и лесно от офертата, която им е отправена.
За постигане на най-висока ефективност при използването на този вид известия за маркетинг чрез Вашето мобилно приложение, е добре да използвате приятелски тон, а не рекламен. Ако става въпрос за промоция на дрехи в магазин, съобщението може например да гласи: „Разнообрази деня си като разгледаш страхотна модна колекция с артикули на специални цени.“ Винаги е полезно да се добавят допълнителни елементи на персонализация като името на потребителя и близостта на търговския обект, чиито стоки се рекламират.
4. Известия, които карат хората да се вълнуват
Най-ефективните известия от този вид от маркетингова гледна точка са несъмнено тези, които са базирани на предпочитанията на потребителите. Това могат да са специални оферти за любимите им продукти или нови предложения, направени в зависимост от споделените им преференции или предишни дейности на приложението. Тези предложения могат да се отнасят не само до продукти и услуги, но и до съдържание и функционалности.
В повечето случаи маркетинговите специалисти използват потребителски данни, генерирани чрез приложението, за да отправят персонализираните предложения, но в зависимост от предназначението и дизайна на апликацията, потребителите могат да се поканят да споделят своите предпочитания директно. Това може да става през опознавателния процес или по време на използване на апликацията. Когато хората са наясно какви ползи би донесло споделянето на преференциите им, те несъмнено биха попълнили кратка форма за целта.
5. Известия за новини
Традиционно тези push notifications се използват от новинарските мобилни приложения, но могат да са полезни и на всякакви други апликации, предлагащи ново съдържание регулярно. Примерите включват приложения за следене на трафика, специално създадените за „литературните плъхове“ и дори тези на брандовете, предлагащи модни и технологични стоки, при които новостта е водеща при покупката.
Основната тактика за успешното използване на този вид известия е, както можете да се досетите, персонализацията. Най-добре е съобщенията да са само за новини по теми, от които потребителите са показали, че се интересуват. Както и при известията, базирани на преференции, и тук можете директно да попитате ползвателите на апликацията от какво точно се интересуват.
6. Известия, помагащи на хората да продължат от там, докъдето са стигнали
Почти всеки е оставял недовършена работа на своя смартфон или таблет. Ако мобилното приложение, което е използвал за целта, му напомни да я довърши чрез известие, това наистина ще е изключително полезно. Този тип push notifications имат универсално приложение и могат да се използват от практически всички видове апликации, от тези за мобилно банкиране, когато става въпрос за довършване на попълването на платежно нареждане или молба, до тези за пазаруване и правене на списъци.
Що се отнася до тактиката при изпращането на този види известия, главното е да се определи най-подходящото време. Ако се съобщението се пусне прекалено скоро, потребителят може да не е довършил това, което го е прекъснало. Ако се изчака прекалено дълго, той може и да се е отказал от действието или потребителската му сесия да е била прекратена с цел сигурност.
7. Известия, които държат потребителите в течение
Те се използват най-вече когато ползвателите на приложението чакат за нещо, било то доставка, директно обслужване от страна на бранда или пускането на нов продукт или функционалност. Когато става въпрос за поръчка например, може да има съобщение, което да дава приблизителния час на доставка и времето, оставащо до него. Когато този тип известия се използват с маркетингова цел, те могат да служат за натрупване на интерес към очакваната новост.
Готови ли сте да използвате push notifications?
Главните фактори за ефективното им използване включват уместност, навременност и персонализация. Те трябва да са полезни за потребителите, а не да ги разсейват. Трябва да ги информират и мотивират, а не да ги карат да се чувстват некомфортно. С правилната тактика този тип известия могат да увеличат нивото на ангажираност на потребителите с мобилното приложение над два пъти.