Да поговорим за нововъведенията

6 съвета за успешното пускане на нови функционалности

Всеки един уеб сайт, онлайн магазин или уеб базиран софтуер се нуждае от усъвършенстване. С времето, през което се използва една система се появяват нови нужди, изчезват стари. Често обичаме да казваме, че уеб проектите са като жив организъм, за който трябва да се грижиш постоянно. Погледнато от тази перспектива, кога точно трябва да направите нововъведения?

В следващите редове Ви предоставяме шест съвета, които да Ви послужат за реалистична преценка:
1. Нека потребителите гласуват за желани функционалности
Ако имате отлично развит уеб проект, то вероятно той има много последователи. В такъв случай се възползвайте от тяхната активност и им дайте силата да изберат новите функционалности. С помощта на социалните мрежи и конкретно приложенията за Facebook целият процес се улеснява неимоверно много. Използвайте цялата обратна връзка, която ще получите от хората, тя ще е фундаментът, върху който да размишлявате. Няма по-пряк източник на адекватна информация.
Замислете се и за вторичния ефект, който ще генерирате с подобен подход. Хората, които са взели участие във Вашето допитване са потенциални клиенти, точно те ще споделят за нововъведенията с техни приятели. Те ще са вестоносците на промяната.
2. Съвместна работа с реални потребители
Чудесна идея е по време на разработката на нови функционалности да се проведат реални тестове с потребители. Не какви да е потребители, а съвсем правилно таргетирани. Това ще позволи минимизирането на риска в самия зародиш на проекта. Ако има някакви проблеми, то те ще бъдат отстранени в най-ранен етап.
3. Знайте кои функционалности биват използвани и кои не
Статистическите данни, които събирате при използването на Вашия уеб сайт, онлайн магазин или уеб софтуер говорят много повече от думите. Знаейки кое от Вашия проект се използва най-много ще сте наясно в коя посока да продължите пътуването си. Това дори може да Ви наведе на мисълта за създаването на изцяло нов бизнес.
4. Запознаване и известия
Преди потребителите да започнат да използват отличната функционалност, която сте добавили, те трябва да научат за нея. Има два много добри начина това да се случи:
  • Дайте възможност на потребителите да се самообучават докато използват Вашата функционалност. По този начин, чрез напътвствия, ще разбират за всички неща, които могат да извършват.
  • Вторият добър начин за уведомление е персонализираният имейл. Направете едно сегментиране на базата с имейли, която имате и подгответе персонализирани съобщения. Кажете на хората защо трябва да им пука за новата функционалност, която сте въвели.
5. Открийте ТОП потребителите
Погрижете се най-активните потребители, които допринасят за развитието на Вашия проект да бъдат възнаградени. Те са един много ценен ресурс за Вашия сайт, интернет магазин, уеб софтуер. Точно те са хората, които могат да Ви подадат отлична обратна връзка. Изненадайте ги с подарък, който да засили лоялността им към Вашия бранд.
6. Позволете на потребителите да споделят преживяването
Отделили сте много време, за да проучите какви функционалности да добавите, да прегледате толкова много обратна връзка от хората, дайте им възможност да споделят със своите приятели нещата, които ползват във Вашия проект. В България най-много съдържание се споделя във Facebook, но ако проектът Ви оперира извън рамките на страната, то определено имайте предвид и Twitter.
Заключение
Най-важното нещо е да не спирате да подобрявате проекта си. Не забравяйте, че всички работим на силно конкурентен пазар и тези, които навлезат в зоната си на комфорт губят. Следващото важно нещо е да сте убедени, че изграждането на нова функционалност наистина си заслужава, че инвестицията ще бъде оправдана. Тази убеденост не бива да бъде само вътрешна, а и подплатена с данни. Именно в тази връзка написахме горните шест съвета. С правилен анализ и силна мотивация можете да постигнете изумително успешни уеб проекти.
Споделете в: