5 тенденции в онлайн търговията, чрез които да повишите продажбите си през 2017
Разберете какво ще бъде не само модерно, но и ефективно през тази година и как можете да го приложите на практика за по-добри резултати.
1. Все по-голяма и по-съвършена персонализация
Потребителите очакват по-персонализирано преживяване, което води до увеличаване на шанса за покупка и до правенето на по-големи и по-чести поръчки. Това налага водещата роля на принципите на предчувстващ дизайн при изработката на онлайн магазини, както и по-ефективното ползване на колективни и индивидуални данни за маркетингови цели в рамките на магазините и в мрежата като цяло.
Интернет търговците, използващи по-напреднал уеб софтуер, ще имат възможност да правят по-персонализирани продуктови оферти и предложения за отстъпка в реално време, благодарение на надеждния анализ на широкоспектърните данни за поведението и нагласата на потребителите. Когато модерните софтуерни системи отчитат и сезонни и други пазарни тенденции при персонализацията, нивото на ефективност ще се повиши допълнително.
Най-добрата тактика, която можете да предприемете, е да използвате персонализация във всички сфери на онлайн търговията. Данните за местоположението на потребителите могат да се използват за рекламирането на безплатна доставка например. Освен предложенията и самите артикули могат да са персонализирани. Тук се включват не само традиционни техники, като изписването на име върху чаши или тениски, а и по-модерни тактики, като създаването на персонализиран пакет с любими козметични или други продукти.
2. Растящи продажби чрез по-добри услуги
Един от най-добрите начини да откроите Вашия онлайн магазин от конкурентите в рамките на все по-наситения пазар е да използвате стимули за покупка, базирани на услуги. Добре е да започнете от най-основните като обслужването в рамките на магазина. През 2017 инструментът за сравнение на артикули и листата с любими са задължителни функционалности. Използването на онлайн чат също е от огромна полза, тъй като дава възможност на потребителите да зададат въпрос и да получат отговор в реално време.
Можете да се възползвате и от най-модерните тактики за повишаване на продажбите чрез обслужване, в зависимост от продуктите, които продавате. Тъй като цената и времето на доставката са сред основните фактори, които отказват потребителите от онлайн покупка, можете да предложите безплатна и по-бърза доставка на клиентите, участващи във Вашата програмата за лоялност. Търговците, продаващи физически продукти, могат да предлагат по-лесен достъп до услуги, свързани с техните стоки, като си партнират със съответните фирми. Онлайн търговец на куфари например може да предложи улеснение при покупката на самолетни билети, а такъв, продаващ кухненски уреди, абонамент за готварски книги. Предлагането на абонамент за стоки, продавани във Вашия интернет магазин, е една от най-печелившите тактики в момента. Клиентите си спестяват време, а в повечето случаи и пари, докато Вие имате гарантирани продажби.
3. По-продуктивно използване на социалните мрежи
Вашите настоящи и потенциални клиенти несъмнено са във Facebook, a най-вероятно и в други социални мрежи като Instagram и Pinterest. Въпросът е дали Вие ги използвате ефективно за Вашия онлайн маркетинг. Поддържането на страница на Вашия бранд не е достатъчно. Ето някои водещи техники за използването на социалните мрежи в помощ на онлайн търговията, от които да се възползвате през 2017 и отвъд:
- Анализ на таргет аудиторията - Използвайте социалните мрежи, за да добиете по-добра представа не само за демографските характеристики на потребителите, включени в нея, но и за интересите, поведението и нагласите им.
- Продуктов анализ - Получете обратна връзка от потребителите преди да пуснете определен артикул или серия продукти за продажба във Вашия онлайн магазин. Можете да анализирате съществуващи мнения и оценки или да създадете нарочни анкети и/или кратки въпросници. Тази тактика може да се прилага не само при пускането на нови продукти, но и на нови функционалности на Вашия електронен магазин.
- Лична комуникация - Най-добрият пример е използването на Facebook Messenger, който е изключително популярен сред потребителите. Можете да използвате този чат, за да пращате съобщения за статуса на доставката, за запитвания и за решаването на възникнали проблеми. Бързината на комуникацията е впечатляваща и може да подобри нивото на обслужване, което предлагате, значително.
4. По-високо ниво на интерактивност
Презентацията на артикулите във Вашия интернет магазин играе огромна роля за това дали потребителят ще направи покупка, поради факта, че 70% от хората, пазаруващи онлайн, не са сигурни точно какво търсят. Вашата задача е да направите продуктовото представяне по-атрактивно, интерактивно и иновативно.
Използването на традиционно оформление тип решетка или списък на страниците с продуктови категории, подкатегории и колекции е практично, особено когато става въпрос за голям брой стоки, но можете да използвате и по-креативни решения. Както при въртележките в реалните магазини, може продуктите да изскачат един след друг на екрана, докато потребителят ги „превърта“. Това решение е и практично, защото прави разглеждането на колекции по-лесно на екраните на смартфоните и таблетите.
Направете представянето на отделните продукти по-детайлно и интерактивно. Опцията за увеличаване на снимките на артикулите, за да се разгледат по-подробно, вече е стандартна, но можете да я направите по-ефективна от маркетингова гледна точка, като отбележите конкретните части, на които потребителите трябва да обърнат внимание. В един куфар например това могат да бъдат дръжката, колелцата, материалът, от който е изработен, и вътрешните и външни джобове. Важно е да акцентирате на компонентите, които отличават съответния артикул.
Други доказани тактики са 360-градусовият изглед, който е полезен за продукти с уникален дизайн, и видео презентациите, които вече се считат за задължителни за уредите и устройствата. Онлайн търговците, предлагащи дрехи, трябва да ги показват на модели или поне на манекени, като изгледите отпред и отзад са задължителни. Никой не иска да гледа просто снимки на блузи или дънки, когато избира какво да носи.
С нарастващото използване на мобилни смарт устройства за онлайн пазаруване, използването на анимация също се превръща във водеща тенденция при изграждането на интерактивно потребителско преживяване, както и при продуктовото представяне в интернет магазините. Главното ѝ приложение е за обозначаването на действия, извършени от потребителите. При избора на категория от спускащо се меню например може да тя да премигне или за секунда да се появи малко кръгче и след това да изчезне. Чрез анимацията могат да се покажат и продуктови характеристики, които не са очевидни. При представянето на дишащи маратонки например от предната им част могат да излизат малки бели струи.
5. Интеграция с мобилни системи за плащане
Броят на потребителите, направили поне една онлайн покупка през смарт мобилни устройства през 2016, е около 2 милиарда души. Той ще расте все повече и една от тактиките, чрез които да сте на гребена на вълната и да изпреварите конкурентите си, е да включите мобилни плащания във Вашия онлайн магазин. Android и Apple вече имат системи за такъв тип плащания.
Когато този вид системи са интегрирани с Вашия електронен магазин, потребителите, пазаруващи на своите смартфони, могат да платят покупката си само с едно-две докосвания на екрана. Това елиминира нуждата от попълването на данните на дебитна или кредитна карта, което е по-трудно на тези устройства, имайки предвид малкия размер на екрана и виртуалната клавиатура. Резултатът е по-удобна и по-бърза покупка навсякъде и по всяко време, като нивото на сигурност се запазва високо.
Обединяване на тактиките
Начертайте ясна стратегия за развитието на Вашия онлайн бизнес, като обедините най-ефективните за Вас тактики. Когато планирате развитието на Вашия интернет магазин в крак с последните тенденции и иновации, можете да си осигурите конкурентно предимство в дългосрочен период.