В днешната статия ще поговорим за SEO или разшифровайки абревиатурата Search Engine Optimization. За да бъдем още по-конкретни - Google. Ще обърнем внимание на 5 често допускани грешки и се надяваме да отговорим на основните въпроси.
Започваме с отговора на едно често появяващо се питане дали има перманентна оптимизация на сайт. Бързо отговаряме, че такова нещо не съществува. Не е възможно един уеб сайт да се оптимизира за Google и така да си остане во век и веков. Основните причини са две - първата е, че търсачката Google променя алгоритмите, по които индексира сайтовете; втората е, че конкуренцията не спи.
Имайки предвид горе написаното, продължаваме с грешките, които е добре да избягвате.
Грешка #1: Грешен подбор на ключови думи
Работата на потребителите с търсачките се върти около използването на ключови думи. Чрез тях потребителите търсят информация.
Ако Вие не премислите много внимателно на кои ключови думи трябва да посветите вниманието си, ще направите голям гаф. Трябва съдържанието на уеб сайта Ви да е съобразено с думите, с които искате да се асоциирате. Много е важно да откриете правилните ключови думи и фрази, които ще имат реален ефект за бизнеса Ви.
Google предлага инструменти, с които можете да проверите какви са заявките за търсене за различни думи и фрази.
Имайте предвид, че понякога е добре да се фокусирате върху избор на фрази като “счетоводни услуги София”, вместо по-общото “счетоводни услуги”. При първия вариант ще имате много по-малко конкуренция. Също така ще получавате много по-таргетиран трафик. На сайтът Ви ще пристигат хора, които наистина се интересуват от счетоводни услуги за София.
Грешка #2: Създаване на некачествени входящи връзки
В предиша статия обяснихме колко важни са входящите връзки при оптимизацията на един сайт за Google. При тях играе голяма роля КАЧЕСТВОТО, а не количеството. Трябва да имате входящи връзки от сайтове с висок PageRank. Също така е важно тези сайтове да са релевантни на Вашия бизнес.
Историите със закупуване на множество подозрителни входящи линкове и то за минимална сума пари няма да Ви свършат работа. Това обикновено са сайтове, които са в черния списък на Google. А подобно нещо ще Ви съсипе. Google по никакъв начин не толерира опитите за съмнителна, светкавична оптимизация.
Грешка #3: Сайт, който не може да се индексира добре от Google
Как сайтът Ви се показва на страниците с резултати в Google? Така наречените паяци на Google обхождат страниците на уеб сайта Ви и събират информация. Това се случва според последните алгоритми, които са заложили от интернет гиганта.
Ако тези роботи/паяци не могат да си свършат работата, поради някаква причина, често некадърно написан програмен код, то резултатите ще са плачевни. Ще излизате толкова назад в резултатите, че ще Ви отнеме седмица да се намерите.
Всеки бизнес е заинтригуван от добрата индексация от Google, отправете го като специално изискване към Вашия уеб разработчик.
Грешка #4: Не обновявате регулярно съдържанието на сайта
Едно на ръка е, че ако не обновявате съдържанието си, процентът на върнали се повторно потребители ще спадне. Това ще се отрази и на продажбите. Но и Google се интересува от свежото съдържание. Когато слагате ново и да отбележим, и подчертаем авторско съдържание, ще се харесате на търсачката.
Грешка #5: Фокусиране само върху Google и забравяне за потребителите
Безспорно оптимизацията на сайт за Google е важна, но хората са по-важни!
SEO активността Ви не трябва да помрачава ползваемостта и качеството на съдържанието. Оптимизацията не бива да осакатява текстовете, които имате. Замислете се, че хората трябва да ги четат и те реално са Вашите клиенти, а не Google.
Една правилна и качествена оптимизация винаги трябва да се води по критериите на Google, но не бива да губи фокус от това, че сайтът трябва да дава стойност на хората, които го използват. Трябва да се намери финият баланс между потребителското задоволство и това на Google.