5 съвета за по-добър онлайн магазин

Онлайн търговията е много конкурентна среда, защото всеки един от конкурентите е на клик разстояние. Ако един потребител не хареса онлайн магазина Ви, той просто ще влезе в друг и от там ще направи покупката си.
За да печелите повече клиенти и внимание, трябва да имате отличен електронен магазин, който да бъде приятелски настроен към потребителите. Под приятелски настроен имаме предвид да е лесен за използване и разбираем.
Понякога не е достатъчно да залягате само на ниски цени. Ако потребителите се чувстват объркани от навигацията в сайта и не могат да намерят онова, което търсят, ниските цени ще са безсмислени.
Концепцията за ползваемост в онлайн магазините представлява направата на покупка по възможно най-бързия начин. В следващите редове Ви предоставяме съвети, които да помогнат на интернет магазина Ви да продава по-успешно.
1. Призиви за действия и регистрация
Избягвайте отегчителните, дълги форми за регистрация, в които потребителите трябва да попълват десетки редове с данни. Реално погледнато за направата на продажба Ви е необходима съвсем малко информация.
Друг важен момент, още при първия сблъсък на потребителя със сайта, са призивите към действия (call to action). Колкото по-добре ги направите, толкова по-успешен ще е дигиталният магазин. Те трябва да изпъкват и да са атрактивно-подканващи. Има много неща, на които да се обърне внимание, като: размери на бутоните, цветове, шрифтове, самите думи, които съдържат. Най-важното е да се отличават от останалата част на сайта.
2. Покупка без регистрация
Едно от най-мразените неща от потребителите е дългата форма за регистрация, без която не могат да финализират покупката си. Защо пък да не дадете на потребителите да извършат покупка без да изисквате от тях купища информация, а накрая да ги попитате дали искат да се ригистрират?
3. Функция за търсене
Функционалността за търсене в онлайн магазините е един от критичните фундаменти. Потребителите я използват, за да си улеснят живота. Никой няма желание да преминава от страница в страница и да чете тонове информация, за да открие едно единствено нещо, което иска да закупи.
Търсачката е изключително важна най-вече за онлайн магазини с голямо продуктово портфолио. При тях може да се добавят и опции за подбор на категории, в които да се търси съвсем конкретно.
4. Навигационна пътечка
Когато правят поръчка, клиентите трябва да са наясно на коя стъпка от процеса се намират. Това ще ги осведоми до къде са стигнали и колко още им остава. При отсъствието на такава навигация, хората бързо се отегчават и губят представа какво се случва. А това от своя страна предразполага към отказ от поръчка.
Навигационната пътечка също така помага на потенциалните клиенти да се върнат стъпка назад, за да извършат желани от тях корекции по заявката си.
5. Пазарска количка
Излъчването на пазарската количка трябва да печели доверието на хората и да извлича максимума. Това може да се случи по следния начин:
Предложете свързани стоки
Тази функционалност не само ще генерира повече приходи за бизнеса Ви, но и ще спести доста време на потребителите. Ако продавате лаптопи, то към тях може да предложите чанти, мишки, слушалки, колонки и прочие, все неща, които потребителите си купуват в допълнение.
Скрити такси
Бъдете откити по отношение на всичко, което таксувате. Не бива да има изненади в цените за доставка и всички останали такси. Ако давате възможност за използване на ваучери за отстъпки, то намаляването на цената трябва да се случи в реално време, за да е наясно купувачът каква е тя в крайна сметка.
Заключение
За да бъде успешен един онлайн магазин, то той трябва да има отлична система за управление на съдържанието. Тя позволява лесното менажиране на продуктовия асортимент и всички съпътстващи го секции. Онлайн търговията е сериозно начинание и инвестиция, както всеки друг бизнес извън глобалната мрежа. Обърнете му подобаващо внимание и се свържете със стабилен партньор, който да разработи всичко необходимо за Вашия успех.
Споделете в: