5 неща за началната страница на сайта
Практични съвети
Ежедневно сме бомбардирани от най-различни сайтове. Всеки един от тях се бори за нашето внимание, но едва няколко успяват да го спечелят. Кацайки на един сайт искаме да разберем мигновено какво ни предлагат и кои са тези хубавци.
Всичко дотук звучи логично, сякаш се знае по подразбиране, но в реалността нещата седят другояче. Фирмените сайтове продължават да изостават в няколко от фундаменталните направления. Така пропускат своя шанс да установят връзка с потенциалния клиент. Дали Вашият сайт е сред тези пакостници? Нека установим в следващите редове.
1. Информация за контакт.
Тя трябва да стане моментално видима. Преценете дали желаете да Ви звънят по телефон или пишат по имейл, но забодете контактната информация на видно място. Ползвайте достатъчно голям размер на шрифта, акцентирайте чрез икона, цветова диференциация. Ако искате да насочите потенциалните клиенти към физически обект, да речем магазин, отразете това си желание в сайта чрез адрес.
2. Изображение, което Ви представя.
Ползвайте изображения, за да покажете какво точно прави Вашата компания. Посредством една картинка може да кажете стотици неща. Ако нямате професионални снимки или Вашите дистрибутори нямат, или пък всичко е в pdf файлове, то заделете малък бюджет, за да купите фотоси. В интернет пространството се подвизават много сайтове, които продават отлична фотография. Има огромно разнообразие, ценови класове, размери, ниво на изпълнение, за всеки по нещо.
3. Ясно подредено меню.
Още в заглавието на самата точка трябваше да отбележим и работещо меню. Смайващ е броят на сайтовете, които объркват хората с навигационните си менюта, а да не подхващаме и темата за неработещите бутони. Сложете адекватни наименования на всички бутони, за да насочите потребителите към това, от което се интересуват. Ако имате нещо счупено по менюто, то оправете го. Инвестицията ще е минимална. Налични са и софтуерни инструменти, чрез които периодично да се проверява дали всичко по страниците и подстраниците на сайта работи правилно.
4. Абонамент за имейл бюлетин.
Работете активно за набирането на абонати и поддържането на тяхната лоялност. Чрез модул за абониране на хората за имейл съобщения, можете да маркетирате успешно своите продуктови предложения. Това ще е отличен инструмент, чрез който може да пласиране ваучери и различни кодове за отстъпки. За целта може да използвате къстюмизирано решение или някоя от известните обслужващи системи.
5. Връзки към социалните мрежи.
Помогнете на потребителите да поддържат връзка с Вас. Не само на съществуващите, но и на новите, потенциалните. Дайте им възможност да се запознаят с Вас, да прегледат социалните активности, които провеждате, да влязат в контакт, да питат, да се оплачат. Може лесно да го постигнете чрез поставяне на икони с връзки към Вашите профили във водещите социални мрежи. Също така стимулирайте потребителите към споделяне на съдържанието, което сте поместили в сайта.