5 начина да използвате динамично съдържание в онлайн търговията
Разгледайте ефективни маркетингови техники за увеличаване на продажбите във Вашия онлайн магазин.
Преди да се запознаете подробно с пет от най-продуктивните техники за използване на динамично съдържание в онлайн търговията, трябва да имате предвид, че приложението им зависи от наличието на добре структурирана и поддържана централизирана база от потребителски данни. Такива бази от данни са най-често част от CRM системите на фирмите или са свързани с тях. Ако Вашият онлайн магазин притежава надеждно работещ уеб софтуер, включващ CRM и предлагащ перфектна организация и детайлен анализ на данните, можете да приложите всички разгледани техники лесно и ефективно.
Персонални препоръки по пътя към покупката
Това е един от най-добре изпитаните и печеливши методи за персонализация чрез динамично съдържание. Има случаи, в които той носи на компании приходи от над един милиард долара годишно. Идеята е потребителят да се води „за ръка“ по пътя към покупката, като на всяка стъпка му се предоставя релевантно съдържание.
Най-широко използваният метод за даване на препоръки се нарича колаборативно филтриране. Той използва алгоритъм, който улавя предпочитанията и вкусовете на много различни потребители, като събира и анализира данни за тяхното поведение. Така на продуктовите страници в онлайн магазина може да има секция с препоръки, озаглавена „Потребители, които разглеждаха този продукт, разгледаха още“. Това увеличава шанса за покупка не само на разглеждания артикул, но и на други, популярни сред посетителите.
По-ефективно търсене в онлайн магазина чрез динамично съдържание
Все повече потребители предпочитат да използват търсачката в един интернет магазин, за да намерят конкретен продукт или вид продукт по най-бързия начин, особено когато изборът от стоки е голям. Как да използвате това, за да увеличите продажбите си? Можете да оптимизирате търсенето с динамичното съдържание за постигането на тази цел. На първо място можете да добавите функционалности за автоматично довършване и редактиране на текста, въведен от потребителя.
Една още по-ефективна тактика е да се сложи динамично съдържане във и около полето за търсене. Можете да я приложите чрез директни препоръки за продуктови категории, колекции или отделни артикули, в зависимост от въвежданите ключови думи преди потребителят да е дал старт на самото търсене.
Друга изпитана тактика е реорганизирането на резултатите от търсенето, в зависимост от данните за поведението на потребителя в рамките на онлайн магазина, като разгледани и закупени продукти например. При реорганизацията могат да се използват и други критерии. Един от най-надеждните е популярността на стоките във Вашия онлайн магазин. Ефективността на този критерий може да се обясни с принципа на Парето, който е валиден за маркетинга, а именно, че 80% от продажбите идват от 20% от продуктите.
Динамични призиви към действие
Призивите към действие са изключително важни за превръщането на посетителите на Вашия онлайн магазин в клиенти, тъй като те представляват основни точки за свързването на бранда с потребителите. Динамичните призиви практически структурират индивидуалния път на потребителя от първото му взаимодействие със сайта до правенето на покупка. Това е така защото са базирани на детайлно анализирани поведенчески данни.
Основна тактика е за всеки етап от пътя на потребителя да има персонализиран призив към действие, който зависи от досегашното му поведение в онлайн магазина и от взаимодействието му с бранда като цяло. Ако конкретен посетител вече се е абонирал да получава имейли от Вас например, той само може да се раздразни, ако види призив да се абонира. Вместо това може да му се предложи нещо, което ще го ангажира повече, като специална оферта. Един по-задълбочен анализ, който включва данни за предишни взаимодействия като брой на разгледаните страници и на отворените имейли и време, прекарано на конкретна продуктова страница, дава по-добра представа какво иска потребителя и възможността да използвате още по-ефективен призив към действие или атрактивна оферта съответно.
Може също така призивите към действие да се създават в зависимост от характеристиките на потребителите. За целта е необходимо да се изградят виртуални персони, които имат характеристиките на различните сегменти от целевата аудитория. След това за всяка персона трябва да се измислят призиви към действие и да се използват когато потребител със съответните характеристики се намира в онлайн магазина. Този метод работи най-добре при потребители, които имат профил, тъй като за тях има най-подробни данни. Други ценни източници на данни са маркетингови проучвания на целевата аудитория, анкети, запитвания, поръчки и обратна връзка.
Интелигентни поп-ъп решения
Докато динамичните призиви към действие се основават на бази от данни за потребителите, интелигентните поп-ъп решения са базирани на предварително зададени сигнали, като намерение на потребителя да напусне конкретна страница или времето, прекарано на нея. Други често използвани сигнали включват период на липса на активност, част от страницата, която потребителят вече е разгледал, изразена в процент, както и кликове. Основното нещо, върху което да се концентрирате при прилагането на този метод обаче, е наборът от критерии, които ще определят динамичното съдържание. Някои от основните включват:
- От къде в мрежата идва потребителят - Google, определена социална мрежа или друг сайт.
- Гео локация - Тя може да се използва за предлагане на персонализирани оферти за по-евтина или безплатна доставка например.
- Съдържание на пазарската количка - Ако потребителят има намерение да напусна онлайн магазина, можете да му напомните, какво е имал намерение да купи, а дори и да му направите специално предложение.
- Ниво на ангажираност - Можете да персонализирате съдържанието в зависимост от това колко пъти потребителят е посещавал Вашия онлайн магазин, дали е правил покупки преди и какви и кои статии в блога Ви е чел, ако има такива.
Динамични банер реклами
Защо да спирате само с Вашия онлайн магазин, когато можете да използвате динамично съдържание, за да привлечете клиенти в мрежата като цяло? Динамичните банер реклами са перфектно работещо решение най-вече за връщане обратно на потребители, които вече са били в магазина Ви и са си тръгнали, или както е точният маркетингов термин - за ретаргетиране. Тези реклами работят добре за увеличаване на онлайн продажбите, защото са релевантни на съдържанието, което вече е разгледано от въпросния човек.
За прилагането на тази техника трябва да се спазят няколко на брой технически изисквания. На първо място е синхронизирането на продуктовия каталог с платформата за сервиране на банер реклами. Също така, за да може да се идентифицира присъствието на потребители, които вече са били на страниците на Вашия онлайн магазин, на други уеб сайтове е необходимо съхранението на уникални идентификатори, които отговарят на тяхната история в бисквитките. Добрата новина е, че този процес вече е почти изцяло автоматизиран.
Практическо приложение
Използването на динамично съдържание чрез методите, представени тук, изисква добро техническо осигуряване. Вашият онлайн магазин трябва да има безупречно написан програмен код, като същевременно е достатъчно гъвкав, за да се правят необходимите оптимизации в посока персонализация на потребителското преживяване. Когато разчитате на уеб софтуер, създаден специално за Вашия бранд, можете да постигнете най-високо ниво на ефективност.