5 маркетингови тактики за стимулиране на онлайн продажбите на Свети Валентин
Научете как да завладеете сърцата на клиентите на Вашия онлайн магазин на този уникален празник.
Специални послания за специални клиенти
Използвайте момента, за да се обясните в любов на Вашите клиенти, не буквално разбира се. Кажете им колко са важни те за Вашия бранд и отправете едно искрено пожелание. Вие решавате дали да използвате щипка романтика, щипка хумор, а може би и двете.
Не забравяйте да споменете и Вашите продукти и/или услуги в посланието. Идеята е да ги вмъкнете фино и елегантно, без да звучи прекалено рекламно. Ето един пример. Ако продавате калъфи за смартфони и таблети, можете да споменете, че те са идеалната половинка за устройствата на Вашите потребители за Свети Валентин, а и през цялата година.
Също така винаги е добра идея да подкрепите казаното с впечатляваща снимка в духа на празника. Най-лесният вариант е да сложите тематична снимка с Вашите продукти на нея. Дори и да нямате такава, която е на червен фон и със сърчица, можете да сложите една, на която романтична двойка използва Вашите продукти. Има много примери за вдъхновение, които да стимулират Вашата креативност.
Как да изпратите Вашето „любовно“ послание? Персонализацията е съществен фактор за ефективността на всяка маркетингова кампания. За това е добре Вашите клиенти да получат посланието лично на своя имейл. Използвайте листата, която сте изградили за целите на имейл маркетинга. Когато имате надеждно работещ уеб софтуер, създаването и изпращането на имейли и оценяването на ефективността на кампаниите са изключително лесни задачи, които отнемат малко време.
Можете да създадете и специални послания, които да качите в социалните мрежи, където присъства Вашия бранд. Възползвайте се максимално от характеристиките на всяка една от тях. Посланието Ви за Facebook например ще бъде още по-силно, ако съдържа впечатляваща снимка или най-добре видео (което по правило стартира автоматично, когато се появи на екрана на потребителя). В Twitter можете да сложите кратко забавно стихче за деня на влюбените, в което не трябва да забравяте „да намигнете“ към Вашия бранд и предлаганите от него продукти.
Ангажиращ конкурс на тема Свети Валентин
Тази онлайн маркетингова тактика е добре изпитана и сравнително лесна за прилагане. Можете да организирате конкурса директно на страниците на Вашия онлайн магазин, може би в блог секцията, като приканите потребителите да споделят най-доброто любовно послание, което са изпращали, получавали или просто прочели някъде. Друг вариант е да ги приканите да качат техни мисли за любовта или такива на известни личности. Темата може и да е най-романтичната снимка. Хората обичат да споделят щастливите си моменти с другите. Така ще привлечете повече потенциални клиенти, особено когато има ефектни тематични награди за потребителите. Логично е те да са от Вашия продуктов асортимент например красиви артикули в червен цвят.
Конкурсът може да се състои и във Facebook, като това има няколко предимства. В социалната мрежа Вашият бранд има достъп до много повече на брой потенциални клиенти. Същевременно, хората са добре запознати как работи тя и ще им е по-лесно да се включат от чисто техническа гледна точка. Може би най-важното предимство от всички е вирусният ефект, който се създава в социалната мрежа. Споделянето и харесването ще доведат повече хора на страницата на Вашия конкурс, като те също така ще научат повече за бранда Ви и за предлаганите от Вас продукти.
За техническата реализация на начинанието можете да се доверите на софтуера Facebook фотоконкурс, който е изключително лесен за ползване и позволява високо ниво на персонализация. Той има перфектно изграден механизъм за оценяване и подреждане на участниците според броя на събраните харесвания, както и цялостна система за управление, включваща статистики за измерване на ефекта върху целевата аудитория.
Оферти, които разтуптяват сърцето
Денят на влюбените дава възможност за предлагане на различни креативни оферти, които да очароват потребителите и да ги накарат да направят покупка. Един от най-ефектните варианти е да обедините два артикула, които могат да се ползват заедно, в една „ влюбена двойка“. Този метод дава резултати, независимо от вида на стоките, които предлагате, особено ако пакетната оферта идва и с определено намаление. Красива опаковка, инспирирана от празника, ще стимулира допълнително потенциалните клиенти.
Може би най-лесният от всички варианти е да предложите тематичен подарък при покупка, като той безпрепятствено може да се съобрази със стойността на предлаганите артикули. Когато става въпрос за дребни стоки, това може да е малко шоколадово сърце. Ако предлагате луксозни стоки с висока стойност, можете да зарадвате Вашите клиенти с бутилка висококачествено вино или шампанско. Чрез този тип жестове можете не само да увеличите продажбите, но и да спечелите лоялността на клиентите.
Независимо дали ще използвате някои от методите предложени тук или ще се доверите на стандартна тактика като пускането на определени артикули на промоционални цени във Вашия онлайн магазин, е добре да ограничите времетраенето на офертата. Тя например може да обхваща самия ден на влюбените и двата дни преди него, когато традиционно потребителите са най-активни. Ограниченото времетраене има благоприятен психологически ефект по отношение на стимулирането на продажбите, тъй като създава усещане за неотложност на покупката.
Професионална помощ при избора на подарък
Пазаруването за важен празник като Свети Валентин в последния момент е все по-често срещано явление не само при господата, но и при дамите. То се дължи както на факта, че хората са заети, така и на това, че им е трудно да направят избор. Тук Вашият бранд може да се яви като „рицар на бял кон“, който спасява ситуацията.
Можете да предложите на потребителите Вашите професионални съвети директно във Вашия онлайн магазин чрез чат в реално време и/или по имейл. Със сигурност ще спечелите повече, ако рекламирате тази специална услуга на страницата Ви във Facebook, където също така можете да дадете няколко общи съвета за намиране на идеалния подарък, като умело (но не очевидно) насочите потребителите към продуктите на Вашия бранд.
Тематично изградена целева страница
За препоръчване е всяка една онлайн маркетингова кампания да има своя собствена целева страница в онлайн магазина, така че моментално „да хваща“ клиентите, идващи от Google, имейл или социалните мрежи. За целта трябва да я оптимизирате за търсачката и да сложите линкове към нея в посланията, които ще изпратите и качите. На страницата трябва да са представени Вашите артикули, които са свързани със Свети Валентин, и специалните оферти за празника, ако сте решили да създадете такива. Всичко в дизайна, от цветовата гама до снимките и шрифтовете, трябва да е подчинено на главното послание на този ден - любовта.
Готови ли сте?
Времето за подготовка по правило винаги е малко, затова запретвайте ръкави за създаването на Вашата онлайн маркетингова кампания за Свети Валентин. Изберете тактиките, намерете най-ефективните начини за прилагането им и действайте. Не забравяйте, че креативността винаги трябва да е водеща при кампаниите за симулиране на онлайн продажбите.