5 елемента на дизайна на онлайн магазин, които повишават продажбите
Разберете как можете да постигнете повече чрез стратегически замислен потребителски интерфейс.
1. Форма за имейл абонамент
Когато си представите интернет магазин, това определено не е от първите компоненти, за които се сещате, нали? Въпреки това, той е изключително ценен инструмент за маркетинга. Скорошно проучване сочи, че средно около 58% от приходите в електронната търговия се дължат на имейли, насочени към сегментираната таргет аудитория. За да можете да се възползвате максимално от имейл маркетинга, трябва да дадете възможност на посетителите на Вашия онлайн магазин да се абонират да получават имейли от Вас.
Може да се сложи самостоятелна форма за имейл абонамент на стратегическо място в електронния магазин като header-a (фиксираната лента най-горе на екрана) или footer-a (фиксираната лента най-долу на екрана) или на видно място на началната страница. Решението трябва да се вземе при оформянето на цялостната концепция за електронния магазин в зависимост от конкретните цели на бранда. Основно правило е формата да е възможно най-кратка - най-добре е да поискате само името и имейла на потребителя. Клиентите, които създават свой профил в интернет магазина, също трябва да имат опция за получаване на имейли. Препоръчително е тя да е автоматично отбелязана във формата, като целта е клиентът да ѝ обърне внимание преди да реши евентуално да предприеме действие, за да се откаже от нея.
2. Търсачка
Когато посетител на онлайн магазина иска да разгледа конкретен вид продукти или конкретен артикул директно е много по-лесно да използва търсачка, отколкото менюто. В днешното забързано време хората естествено избират най-краткия път към целта и задачата на онлайн търговците е да им го дадат. В противен случай, продажбите несъмнено ще пострадат.
Търсачка, която предлага оптимално потребителско преживяване, дава най-добри резултати. Със следните характеристики и компоненти, тя ще допринесе възможно най-много за увеличаване на онлайн продажбите:
- Поле за търсене, което се откроява - Най-добре е то да е стратегически позиционирано в header-a на всяка страница и да има характерната икона с лупа, която привлича вниманието. Полето също така може да има удебелени линии и/или да е в различен цвят от заобикалящите го елементи.
- Опции за филтриране на резултатите - Една от най-често използваните е да се търси в конкретна категория, подкатегория или колекция.
- Способност за обработка на дълги ключови фрази - Ако търсачката може да обработва ключови думи, описващи цветове, размери и/или други важни характеристики на Вашите продукти, това ще даде допълнително удобство на потребителите и ще повиши шанса за покупка.
- Автоматично довършване на думите и фразите, с които се търси - Всички ползваме тази функционалност в Google и трябва да признаем, че тя е много удобна. Давайки такова удобство и на посетителите на Вашия онлайн магазин, вероятността да ги превърнете в клиенти нараства.
3. Добре организирано меню
Средно 50% от потребителите, кликнали на линк към онлайн магазин, използват менюто за навигация. Задачата на разработчика е да направи така, че те да получат това, което искат. Едно добре организирано меню трябва да включва:
- Линкове към страниците, представящи групи от продукти (категории, подкатегории и така нататък);
- Линкове към страницата „За нас“;
- Линкове към страници, съдържащи информация, полезна за клиента;
- Лого на бранда, в което е инкорпориран линк към началната страница на онлайн магазина;
- Информация за контакт, която включва телефон и адрес на фирмата.
При наличието на широк асортимент, удачно решение е използването на спускащо се меню, в което потребителите могат лесно да видят подкатегориите и/или колекциите в една категория. Една от последните тенденции е представянето на подкатегориите и колекциите чрез снимки на най-популярните артикули в тях или други рекламни изображения. За да се избегнат прекалено дългите колони, които могат и да не се видят изцяло на по-малък екран, е добре да се използва максимално дължината на екрана.
4. Гладък процес на покупка
Третата най-популярна причина за изоставянето на пазарската количка в онлайн магазините е сложният процес на правене на поръчка. Когато клиент е избрал даден продукт или продукти, той иска да ги поръча по най-бързия и лесен начин. Ако не му го дадете, реално му отказвате да вземете парите, които той иска да Ви даде.
Ето няколко основни фактора за оптимизация на процеса на покупка:
- Вход в потребителския профил в интернет магазина чрез такъв социалните мрежи - Така процесът се ускорява значително. Кои социални мрежи да се интегрират решавате Вие в зависимост от предпочитанията на Вашата целева аудитория.
- Лента за проследяване на направените стъпки в процеса на поръчка - Колкото по-малко на брой са тези стъпки, толкова по-добре. Същевременно клиентите трябва да могат да се върнат на предишна стъпка, за да направят корекция във всеки един момент преди изпращането на поръчката.
- Автоматично въвеждане на адрес за доставка - Тази опция по правило е достъпна само за потребителите, имащи профил на интернет магазина, и когато това се подчертае като част от онлайн маркетинговата тактика, повече хора ще си направят такъв.
- Автоматично изпращане на имейл, потвърждаващ покупката - Той трябва да се изпрати веднага след натискането на бутона за завършване на поръчката от клиента.
5. Страници с практична информация
Доброто обслужване е основен фактор за успех в онлайн търговията, особено предвид факта, че клиентите нямат пряк контакт с търговеца. Това прави страниците с практична информация задължителни. Когато са полезни за потребителите, те могат да са толкова ценни, колкото удобната пазарска количка. Ето основните видове полезни страници, които се препоръчват за съвременните електронни магазини:
- Условия на доставка - Информацията трябва да е колкото се може по-подробна.
- Условия за връщане на стоки - Най-добре е да се разясни процесът за връщане стъпка по стъпка за удобство на потребителите.
- Често задавани въпроси - Те обикновено касаят правенето на поръчка, плащането, доставката и гаранциите. Вие решавате какви конкретни въпроси да включите според характеристиките на Вашите продукти и на Вашия бизнес.
- Пътеводители за купувачи - Така наречените buyer’s guides дават систематизирани съвети за избора на даден вид стока, като се концентрират върху различните видове и характеристики. Те са ценен инструмент за маркетинг чрез съдържание и оптимизация за Google.
- Материали тип „как да“ - Това обикновено са ръководства, даващи инструкции и съвети за ползване и поддръжка на продаваните в онлайн магазина стоки. Те могат да са под формата не само на текст, но и на видео клипове. Изключително ценни са за изграждане на лоялност към бранда у клиентите.
- Новини - На тази страница можете да публикувате прес съобщения, свързани с Вашата фирма и предлаганите от Вас стоки. Тук е и мястото за обявяване на постигнати успехи, като награди за качество например.
Обобщение
Успехът на един онлайн магазин зависи не само от атрактивното представяне на продуктите, конкурентните цени и привлекателните предложения. Дайте на потребителите удобство и начин да комуникират надеждно с Вас и да получат добро обслужване и ще се радвате на успехи.