Може да Ви се стори трудно и объркващо решението за създаване на онлайн магазин. На пазара има най-различни решения, които започват от съмнително малко пари и стигат сериозни, крупни суми. Най-важното е да подберете решение, което да удовлетворява Вашите нужди и да има възможности за надграждане. Всичко започва с нуждите, които имате и целите, които сте поставили. Дизайнът идва на един доста по-късен етап, той е красивата обвивка на Вашия бизнес план и мечти.
В следващите редове ще Ви предоставим 4 съвета, върху които може да помислите, без значение дали тепърва Ви предстои изграждането на онлайн магазин или вече имате такъв.
1. Промоционални карета
Едно много добро решение за Вашия електронен магазин са промоционалните карета със слайдери. Те Ви осигуряват възможност да представите промоции, нови продукти или друга информация, по един приятен, изчистен и стегнат начин. Те могат да се сменят автоматично като слайдшоу, а също така и потребителят може да ги преглежда ръчно. Тези карета се поставят на началната страница и са веднага видими при влизане в електронния магазин. Всяка промоция или представен продукт в тези карета може лесно да се управлява през администраторския панел.
2. Минималистичен интерфейс
Минималистиният интерфейс на онлайн магазина е един от най-важните аспекти за неговата успеваемост. С него се цели изпъкването на самите продукти, на това, което магазинът продава. Тук идеята не е да се парадира с изчанчен, разчупен, креативен дизайн, а всичко да се върти около стоките и услугите. Това не само позволява на потребителите да задържат вниманието си върху най-важното, а именно да купуват, но им помага да работят лесно с дигиталния магазин. Добре подреденият и минималистичен интерфейс трябва да предостави на потребителите съдържанието, което търсят и то по най-бързия и разбираем начин.
3. ГОЛЕМИ елементи
Тенденция в изработката на онлайн магазини е създаването на по-големи бутони, текстове, снимки и всички останали визуални елементи, с които потребителят взаимодейства. Това придава доза уникалност на визията, което ще я отличи от тази на конкуренцията. Също така, ще повиши продуктивността на сайта, защото ще предостави на хората големи и ясни призиви към определени действия. Когато потребителят види голям бутон “Купи”, то ще му стане пределно ясно какво искате от него. Самото пазаруване в подобна среда се превръща в едно приятно изживяване.
4. Социалният фактор
В дигиталния маркетинг е важно потребителите да говорят и споделят онлайн. Това определено ще повиши продуктивността на Вашия онлайн магазин. В България най-използваната социална мрежа е Facebook, съответно трябва да се възползвате от нейната сила. В днешно време това не се ограничава до бутоните Like и Send. Facebook предоставя на бизнеса много възможности, може в самата му платформа да се вградят приложения, които представляват продуктов каталог, както и специализирани игри с награди.
Друго добро решение е създаването и поддържането на блог секция. В нея може да пишете ревюта на Ваши продукти и услуги, да комуникирате с потребителите и по този начин да събирате обратна връзка. Всички статии, които поствате във Вашия блог, могат да бъдат отразявани и във Facebook.
Важно е да отбележим, че засипването на онлайн магазина с купища варианти за споделяне не е желателно. Вероятно сте срещали сайтове и интернет магазини, които са накачили десетки иконки за споделяне на информация. По-добре помислете къде точно искате да се споделя информацията за Вашите продукти и услуги и се фокусирайте там.
Заключение
Това са само четири от множество елементи, които можете да интегрирате или подобрите във Вашия онлайн магазин. Интернет магазините са много динамичен бизнес и постоянно трябва да се търсят варианти за подобрения. Бъдете смели, намерете уеб разработчик, с когото да изградите онлайн бизнеса си и действайте на мига.