Без значение колко уникален и вълнуващ е дизайнът на сайта Ви, колко адекватна е навигацията, рано или късно потребителите ще решат да предприемат действия породени от нещо прочетено. Tекстът е този, който влияе най-силно върху потребителите. За да уцелите право в десятката с уеб сайта си, трябва съдържанието да е също толкова изпипано, колкото и останалата част. Както може да се досетите, има много начини да прегрешите със съдържанието.
Начин №1: Да пишете затворено
Тази грешка се допуска покрай навика да се занимавате по цял ден с Вашите продукти и услуги. Вложили сте невероятно много енергия, време и емоции, за да ги диференцирате от конкурентните. Обичате да мислите за продуктите си, да ги подобрявате, да говорите за тях. Напълно нормално е да искате да разгласите на целия свят за съществуването им.
Проблемът е, че светът и клиентите нямат време да се възхищават на Вашето величие. Те са прекалено заети да се занимават с неща, от които да се облагодетелстват.
Съответно, една добра страница с продукти, трябва да съдържа в себе си: описание, ползи и най-вече информация относно потребителското преживяване. Последният елемент е много важен и именно той липсва в повечето страници.
Начин №2: Да загубите финес
В уеб всичко се случва много бързо. Трябва на мига да кажете на потребителите защо да останат на страницата Ви или те ще я напуснат. Дайте причина на потребителите да продължат да четат. Помнете, че потребителите на уеб сайтове не четат, а сканират страниците, очите им подскачат из съдържанието. Най-важните слова, които имате да предадете, трябва да са най-видими, ясни и четими.
Начин №3: Да приказвате прекалено много
Не се опитвайте да пишете новели като смятате, че потребителите ще ги изчетат от начало до край. Обикновено потребителят чете заглавието, първите няколко реда, пуска диагонал на изложението и стига до финала. Интернет потребителите нямат търпението да четат дълги текстове.
Начин №4: Да имате слаби послания
Да предположим, че имате много добре написани и стойностни текстове. Това не е достатъчно, трябва да имате силни приканващи към действия послания. Не си мислете, че потребителите ще са замаяни от Вашите текстове и ще вдигнат телефона, за да Ви направят поръчка. Истината е, че в уеб потребителите обичат да бъдат водени за ръка като малки деца. Водете ги и им казвайте какво да правят.
Заключението
Вашата уеб страница е създадена, за да продава. Ако не го прави, то защо Ви е необходима? Обърнете специално внимание на съдържанието, което имате и го използвайте, за да подобрите комуникацията и посланията, които оставяте в съзнанието на потребителите.