Първото нещо, с което започваме статията е: имате ли бизнес план? Имате ли записани цели, които искате да постигнете с онлайн присъствието си? Защото, ако искате да се възползвате от добрата измеримост на всичко в интернет, то трябва да имате ясни цели.
Ако нямате бизнес план, то направете такъв сега!
След горните съвети-наставления се прехвърляме директно на темата за трите стратегии, които ще Ви осигурят здраво и печелившо онлайн присъствие.
Стратегия №1: подобрете процесите си на продажби и превърнете повечето посетители в продажби.
Вероятно имате система за статистика във Вашия онлайн магазин. Или не? Знаете ли какво правят посетителите щом веднъж са пристигнали на сайта Ви? Имате ли представа колко време стоят на сайта Ви? А колко от тях правят покупка?
Най-добрият начин да подобрите продажбите си е да погледнете първо към статистиките на интернет магазина. Те са златна мина с информация за това колко трафик (посещения) получавате, как посетителите сърфират из страниците Ви, кои от тях са най-популярни и от къде идват тези посещения.
Анализирайки тези данни - поглеждайки паралелно продажбите, които сте реализирали, ще придобиете представа за пропорцията трафик-сделки. Ще имате възможност да засечете кои рекламни канали работят за Вас и кои не.
Извършвайки тези полезни за здравето дейтвия ще се озовете пред ясна картина на Вашия бизнес и идея какво да промените, подобрите и надградите.
Ако сайтът Ви има добър трафик, но много ниски нива на продажби, то със сигурност трябва да направите ревизия. Ще трябва да прегледате маркетинговите си послания, формите за поръчка, защото само няколко корекции може да направят огромната разлика.
Стратегия №2: Предложете допълнителни продукти на съществуващата база от клиенти
Статистиките показват, че 30% от настоящите клиенти биха купили отново. И е напълно логично. Те Ви имат доверие, защото сте спазили всичките си обещания.
Предлагането на допълнителни продукти на съществуващите клиенти е чудесен начин да покачите продажбите си без лакомо да изяждате маркетинговия бюджет.
Като пример за допълнителни продукти можем да посочим следното, да речем, че сте продали на някого GSM апарат, съответно може да му предложите в допълнение:
- handsfree;
- калъф;
- аксесоари;
- data кабел;
Седнете и помислете сериозно над тези възможности. Най-добрият начин за преценка какво точно да предложите е да разберете какви проблеми изпитват Вашите клиенти. Щом узнаете веднага им предложете решение. Тази информация може да получите чрез система за коментари, която имате в онлайн магазина или чрез специализирано приложение за Facebook, което позволява събирането на обратна връзка от посетители и клиенти.
Когато измислите какво точно да предложите на сегашните си клиенти, е лесно да презентирате пред тях избрания продукт. Все пак би следвало да им имате координатите за контакт. Чрез една уеб базирана система за изпращане на email бюлетин може да постигнете чудеса. Ще можете да им изпратите имейл бюлетин, в който да представите продукта и да обясните с какво ще им бъде полезен.
Стратегия №3: Създаване на афилиейт програма, която да докара повече трафик и повече продажби.
Това е една актуална тема в България, която тепърва ще се развива. Как Ви се струва да имате мрежа от хора, които Ви препоръчват и Ви помагат в продажбите? Точно това представляват affiliate програмите. Когато някой промотира стоките или услугите в уеб сайта си, а в замяна на всяка направена продажба благодарение на него взима комисионна.
Финални разсъждения
Без значение колко е голям онлайн магазинът Ви тези 3 стратегии работят. Всичко описано в по-горните редове не изисква огромни бюджети, а по-скоро познаване на материята. С направата на съвсем дребни промени по Вашия интернет магазин могат да се постигнат чудеса. Но както споменахме в началото трябва да имате ясен план накъде вървите. Процесът на надграждане и подобряване е постоянен, винаги трябва да търсите нови възможности, за да направите нещата по-добри.