3 похвата в изработката на онлайн магазин за задържане на потребителите
Научете какво кара хората да останат и да разгледат предлаганите артикули, а не да си тръгнат скоро след като са дошли.
Навигацията като първокласно преживяване
Нито един посетител, който примерно е кликнал на линк към Вашия онлайн магазин на страница с резултати от търсене в Google, не иска да види една претрупана страница с хаотично разположени елементи. Елементите трябва да са разположени на очакваните от потребителя места, като в центъра са най-съществените, като банери, представящи колекции, или продуктовата решетка.
Що се отнася до менюто, то не трябва да бъде скрито, дори и на смартфони и таблети. Всяка категория в него трябва да има ясно и точно наименование. Когато има по-голям брой подкатегории, е най-добре те да се представят чрез спускащи се секции, най-важните от които могат да се подплатят с рекламни снимки за по-голяма ефект. Не е нужно „да се открива топлата вода“ по отношение на ориентацията и позиционирането на менюто - когато то е хоризонтално и е поставено в най-горната част на уеб страницата, винаги върши чудесна работа.
Логическа последователност на рекламните послания и свързаните страници на магазина
Рекламите на страниците на Google и с банери в различни други сайтове са популярен подход за увеличаването на потока от посетители към един онлайн магазин, но какво става когато съдържанието на страницата, към която е линка, не е логически свързано с рекламата? За да се предотврати отлива на потребители се прилага така нареченият принцип на свързването на частите от пътя на потребителя.
Когато в рекламата се обещава представяне на най-новите артикули на бранда, потребителите трябва да видят точно тях на страницата, към която води линка. Ако се споменава конкретен модел, той трябва да е най-горе. Използването на големи и красиви изображения допълнително подсилва ефекта.
Същият принцип се прилага и при създаването на мета описания, които се виждат под заглавието на страницата, когато тя се представя в листата с резултати от търсенето в Google. Описанието безспорно трябва да има голяма притегателна сила, но най-важното е то да отговаря на съдържанието на страницата в магазина. Ето един елементарен пример. Често в описанието се слага притегателната ключова дума „намаления“ независимо дали става въпрос за началната страница на онлайн или на продуктова страница. Когато в момента не се предлагат такива обаче, потребителите остават разочаровани и си тръгват. За да избегнете това, сменяйте описанието толкова често, колкото е необходимо, или запазете тази ключова дума само за страницата с намалени стоки, ако има такава.
Зареждане на страниците със скоростта на светлината
Не може да се правят компромиси със скоростта в дигиталната ера, когато хората очакват да получат всичко веднага. Логично е потребителите да си тръгнат, ако трябва да чакат по-дълго страницата на онлайн магазина да се зареди. Изчислено е, че всяка секунда забавяне при зареждането води до загуба от 2.5 милиона долара за онлайн търговците по света всяка година. Въпросът е колко бързо трябва да е зареждането.
Най-новите изследвания в тази област сочат, че оптималната скорост на зареждане на една уеб страница е не повече от 0.5 до 2 секунди на всички устройства. Според последните данни, 57% от хората ще си тръгнат, ако трябва да чакат повече от 3 секунди. Тук трябва да се вземе предвид и фактът, че показателят скорост на зареждане се използва и при определянето на позициите на уеб страниците при подреждането на резултатите от търсенето в Google, което допълнително увеличава важността му.
Опитните разработчици използват ефективни техники при програмирането на онлайн магазини, за да постигнат желаната скорост при зареждането на уеб страниците, дори когато те са изключително богати на снимково и видео съдържание. Потребителите получават преживяване, което надминава очакванията им, и вероятността да се превърнат в клиенти се увеличава.
Обобщение
Когато страниците на онлайн магазина се зареждат мигновено рискът от това потенциалните клиенти да загубят интерес е почти нищожен. Щом те виждат това, което сте ги накарали да очакват с рекламното послание или мета описанието, ще задържите интереса им. С интуитивната навигация, която позволява на потребителите да се потопят в преживяването и да закупят лесно и бързо желаните артикули, те вече са Ваши клиенти.