3 основни фактора за успеха на едно мобилно приложение

Тактики и идеи, чрез които да привлечете потребителите и да стимулирате тяхната активност на апликацията

За много хора настолните компютри са се превърнали във второстепенни за ползване на интернет. Потребителите вече свикнаха с бързата и постоянна връзка с брандовете в дигиталното пространство, която получават чрез мобилните си смарт устройства. Смартфоните и таблетите постепенно се превръщат във водещи.

Когато става въпрос за мобилни стратегии, брандовете трябва да решат дали да имат свое собствено мобилно приложение. Въпреки че мениджърите оценяват важността на силното мобилното присъствие, вземането на това решение не е лесно.

Растежът в сферата на мобилните приложение през изминалата 2016 беше астрономически. Прогнозата за 2017 е броят на хората, които използват мобилни апликации, да достигне 4.77 милиарда. Тенденцията е повече от очевидна, но как можете да сте сигурни, че едно мобилно приложение ще бъде правилния стратегически ход за Вашия бранд?

Направили ли сте първата стъпка в мобилната стратегия?
Докато мобилното приложение може да изстреля бранда Ви високо нагоре, трябва да се замислите дали имате „стартовата площадка“. Потребителите търсят пълноценно преживяване свързано с Вашия бранд онлайн и то започва с Вашия уеб сайт. Ако нямате сайт, който работи безупречно на мобилни устройства, как можете да ги убедите, че свалянето и ползването на Вашето мобилно приложение си заслужава?

За да изградите успешна мобилна стратегия, Ви е необходим уеб сайт с адаптивен дизайн (responsive design). Както и името му подсказва, той позволява на уеб сайта буквално „да се адаптира“ към големината и функционалностите на екрана. Така потребителите получават едно и също страхотно преживяване на всички устройства.

Важни фактори при вземането на решение за мобилно приложение
Вземането на решение за изграждане на мобилно приложение за Вашия бранд зависи от много индивидуални аспекти, но като начало трябва да обърнете внимание на три основни:

Функционалности: Запитайте се какво можете да предложите ексклузивно на Вашето мобилно приложение.

Последователност и удобство: Замислете се какво би накарало потребителите да използват Вашето мобилно приложение активно в краткосрочен и дългосрочен период. Оценете дали то би било най-лесният и удобен канал, чрез който да ангажирате Вашата целева аудитория. При вземането на решение имайте предвид нейните демографски и други характеристики.

Маркетинг: Преценете какво ще Ви е необходимо за маркетинга на приложението.

Успехът на Вашето мобилно приложение ще зависи от всички тези фактори. За това е важно да се разгледат най-добрите практики при дизайна и разработката, които могат да го гарантират. Трябва да се отбележи обаче, че тяхното приложение винаги зависи от уникалните черти на бранда и на сферата, в която той се развива.

Въвличащи функционалности
Най-важното при разработката на едно мобилно приложение е да се определи какво уникално преживяване може да се предложи на потребителите. Докато дизайна непременно трябва да отговаря на стила на бранда, уеб сайтът му не трябва да се копира едно към едно. Потребителите трябва да са силно мотивирани да свалят приложението, имайки предвид, че това изисква усилие (макар и минимално) и мястото за съхранение на смартфоните и таблетите е ограничено.

Уеб сайтът на бранда винаги е отправна точка при създаването на едно мобилно приложение, но то трябва да е уникално по своята същност. Ето един интересен пример. Ако продавате аксесоари като слънчеви очила например, може приложението Ви да предлага функционалност, чрез която хората да ги пробват виртуално. Идеята е да си направят снимка с телефона и да я използват, за да видят как ще им стоят различните модели, като ги налагат върху нея. Ето така дигиталното пазаруване може ефективно да замести ходенето до магазина.

Друг подход е да помислете за това как виртуалното преживяване на мобилното приложение може да допълни и дори да подобри използването на Вашите продукти. Ако сте на пазара на спортни стоки например, Вашата апликация може да предлага индивидуален режим за тренировка и да следи изпълнението му. Ако предлагате кухненска техника, можете да зарадвате потребителите с уникални рецепти, които да могат да променят и запазват.

Пълно удобство и последователност
Мобилните приложения имат кратък живот, ако не се задържат дълго на смартфоните на потребителите и не се използват често. Замислете се не само върху това как да привлечете вниманието на потребителите, но и как да им дадете ценност чрез преживяването на апликацията, така че да ги на карате да я ползват редовно и задълго. Как можете да направите така, че когато имат нужда от това, което Вашия бранд предлага, инстинктивно да отворят приложението?

Има различни примери за това как един бранд може да привлече повече клиенти в дългосрочен период чрез своето мобилно приложение. Ресторантите, предлагащи доставка на храна по домовете, могат да предложат по-бърза и лесна поръчка с функционалности като запазване на адреси и персонализирана листа с любими ястия от менюто. Известията, които се показват автоматично на екрана (push notifications) могат да се използват за предлагането на персонализирани оферти. Този подход може да се използва и в други сфери като туризма, особено при резервирането на самолетни билети и хотели.

Резултатен маркетинг
Работата на бранда по реализацията на мобилното приложение не свършва с пускането му в Google Play и App Store, а напротив. Маркетингът е изключително важен за успеха на апликацията, имайки предвид високата конкуренция. Дори да имате най-ангажиращото, уникално и красиво приложение, то няма да донесе особена полза на Вашия бранд, ако потребителите не знаят, че то съществува.

Маркетингът на приложението трябва да е съобразен със спецификите на бранда. Използвайте каналите за комуникация, които вече сте установили с Вашите потребители - най-вече дигиталните. Акцентирайте върху ценността, която носи приложението. Може да използвате и директни стимули, като обвържете оферти за намаление с използването му например.

Важно е да организирате рекламна кампания не само при пускането на приложението на пазара, но и да установите механизми, които да привличат потребителите непрекъснато. Едно ефективно решение в тази насока е пускането на програма за лоялни клиенти, достъпът до която е само от мобилното приложение. Брандовете, които използват тази тактика, предлагат различни функционалности като опция за следене на натрупаните точки, ексклузивни оферти, конкурси и игри.

Друг основен аспект от маркетинга е да обясните как мобилното приложение се използва, за да донесе конкретни ползи. Това е особено важно, когато предлагате нещо изцяло ново за Вашия бранд през него. Когато потребителите са добре информирани, те получават допълнителна увереност да свалят и използват апликацията.

Изводите
Мобилното приложение на Вашия бранд може да бъде най-ефективното средство за ангажиране на потребителите. За да се случи това обаче, е важно да погледнете стратегически на изграждането и реализацията му. Със солидно предварително проучване, креативни идеи и реализирането им по най-перфектния технически начин можете да очаквате успех.
Споделете идеите и плановете си за мобилно приложение на Вашия бранд с нашия опитен екип, като изпратите запитване сега.
Споделете в: