10 тенденции в дизайна на фирмени уеб сайтове, с които да печелите повече бизнес клиенти
Научете как да издигнете Вашия корпоративен имидж още повече и как да представите Вашите идеи, продукти и услуги по-резултатно.
Непрекъснатият и високоскоростен напредък на технологиите позволява на дизайнерите да прилагат все повече креативни идеи, които имат практическо приложение за печеленето на по-голям брой бизнес клиенти. Вижте как чрез конкретни похвати в уеб дизайна можете да привлечете повече фирми не само през тази година, но и през следващите.
1. Изображения като част от уеб дизайна
Мениджърите, които решават дали да се възползват от Вашите продукти и услуги, са изключително заети хора, които обикновено решават дали да разгледат един уеб сайт за части от секундата. Големите висококачествени изображения правят добро впечатление веднага, без да е необходимо човек да се вглежда в детайлите. Идеята тук е те да се използват като фон, а не като част от съдържанието. По този начин, те стават фонови елементи, подчертаващи посланието, което искате да отправите, и отразяват имиджа на бранда.
Използването на анимации вместо изображения за фон е все по-честа практика дори и на уеб сайтовете на фирми, които работят само с бизнес клиенти. Това е основна тенденция в уеб дизайна като цяло, но тя трябва да се прилага внимателно, когато става въпрос за изграждане на отношения между компании. Анимациите трябва да са атрактивни, но естетични и ненатрапчиви. Добре е те да разказват кратка история, но в никакъв случай тя не трябва да се превръща във филм - помнете, че времето е пари. Тази максима си остава водеща в бизнеса.
2. Минимализъм
Отмина времето, когато уеб сайтовете имаха безброй много малки секции, които се борят за вниманието на потребителя. Вече не е нужно всичко най-важно да се смести в най-горната част на уеб страницата. Анализите показват, че на хората им е комфортно да скролват, тоест да разглеждат по-дълги страници. Това е особено лесно с плъзгането на екрана на смартфон или таблет. Така на преден план идва минималистичният уеб дизайн с неговото мото „по-малкото е повече“.
Оставянето на повече пространство между елементите, които същевременно стават по-големи и с по-малко текст, придава яснота и красота. Посетителите на уеб сайта могат по-лесно да възприемат посланията на бранда и по-бързо да се ориентират по отношение на предлаганите продукти и услуги. Минимализмът може да се приложи и към съдържанието, като посланията и представянията станат по-точни, кратки и ясни.
3. Икони, заменящи текста
Това е един от водещите аспекти на минималистичния уеб дизайн в момента. Чрез използването на икони вместо текст се спестява място, за да се покаже повече съществено съдържание на екрана. Също така, те спомагат да се подсили посланието, което фирмата иска да отправи към бизнес клиентите си. За най-добри резултати, иконите трябва да съдържат символи, които са добре познати на потребителите, и да имат минималистичен дизайн, разбира се - без сложни елементи и микс от ярки цветове. Когато става въпрос за представяне на услуга за изработка на уеб сайт например, може да се използва стилизирана графика с настолен компютър, смартфон и таблет. Познато Ви е, нали?
4. Дълги уеб страници с подходяща навигация
Както вече споменахме при тенденцията за минималистичен уеб дизайн, на потребителите им е удобно да скролват нагоре-надолу, но не само това дава предимство на дългите уеб страници. Те улесняват навигацията на сайта неимоверно, а това ги прави изключително удобни за мениджърите, които искат да съберат колкото се може повече информация по-бързо. Не е необходимо потребителите да вървят напред-назад между страниците, което само би довело до объркване и раздразнение.
Същевременно, трябва да се помисли за това как навигацията в рамките на страницата да стане по-удобна и ефективна. Големите бутони и показването на елементи под формата на слайд шоу са подходящи решения. На потребителите трябва да им е лесно да се върнат към по-горна част от страницата, особено когато секциите са много на брой. За това могат да се създадат специални бутони.
5. Вертикално разделена начална страница
Тази тенденция в корпоративния уеб дизайн е сравнително нова, но бързо набира скорост. Техниката позволява да сложите повече свързано съдържание в най-горната част на екрана. Обикновено има две части, като едната е запазена за изображение, което представя бранда и неговите продукти и услуги, а другата - за кратък текст, който дава пояснение. Чрез този способ могат да се презентират и два сравними продукта или услуги или два основни аспекта на конкретен продукт или услуга едновременно. Много често вертикалното разделение се използва и за поместването на кратка форма за записване/запитване най-горе на началната страница на уеб сайта, за да може потребителите, които са готови да направят тази важна крачка, да действат веднага.
Тази техника работи еднакво добре на всички устройства, дори и на смартфоните, чиито екрани с най-малки. За да е максимално полезна обаче, не трябва да се прекалява със сложността на елементите. Разделението се използва за прегледност, а не за да се сложи колкото се може повече съдържание.
6. Уеб дизайн с елементи-карти
Така нареченият картов дизайн (card design) е вече изключително широко разпространен, най-вече поради уникалния баланс между атрактивност и организираност на елементите и съдържанието. Когато елементите са под формата на малки правоъгълни, квадратни, а много често и кръгли карти, те са по-елегантни, а и могат да се подредят по много динамични начини, които привличат погледа. За техния фон най-често се използват ярки цветове, стилизирани символи или снимки. Едно от предимствата на уеб дизайна с карти е, че той може да „разчупи“ строгата корпоративна атмосфера.
7. Форми, запълващи целия екран
Когато става въпрос за форми за запитване и за контакт, запълването на целия екран е изключително успешна тактика, особено при уеб сайтовете, целящи да привлекат корпоративни клиенти. Две са основните причини за това. На първо място, потребителят не се разсейва от друго съдържание. Вече сте успели да го накарате да се свърже с Вашата фирма, така че не бихте искали нищо да го отклони от това. От друга страна, не е необходимо да се чудите с какво съдържание да изпълните празните пространства на страницата, които биха останали, ако се използва по-малка форма. На второ място, попълването на формата е по-лесно и удобно, тъй като шрифтът на указанията и полетата са по-големи.
8. Бутони, привличащи вниманието
Корпоративният уеб сайт трябва да бъде изискан, но не и скучен. За това не бива бутоните и особено тези с призив към действие да бъдат „безлични“. Те трябва да се големи и с красив цвят, който изпъква и същевременно се вписва в цветовата палитра, избрана за сайта.
Друга популярна техника е използването на плаващи бутони. При натискането им се появяват няколко на брой други бутони за действие. Те обикновено са кръгли, имат знака плюс и се намират в долната част на уеб страницата. Плаващите бутони са много полезни при корпоративния уеб дизайн, тъй като правят уеб страниците по-изчистени. Най-често се използват за „маскиране“ на бутони, които бихте искали потребителите да използват, но не на всяка цена, като тези, водещи към Вашите страници в социалните мрежи.
9. Внимателно подбрани шрифтове
Експериментирането с шрифтове винаги е добра идея, но важното е те да правят четенето лесно, а не само да изглеждат добре. За постигането на унифицирана и красива визия на уеб сайта е най-добре да се използват не повече от два-три шрифта. Те трябва да отговарят на цялостния имидж на компанията.
10. Уникалност преди всичко
Отдавна отмина времето когато самото наличие на фирмен уеб сайт се считаше за плюс. Вече всички в корпоративния свят притежават такъв. Как да се откроите от конкурентите? Доверете се на опитен екип, който създава уеб сайтове по поръчка, не използва шаблони, може да претвори Вашите оригинални идеи и изпипва всичко в детайли.