10 съвета за дизайна и съдържанието на страницата „За нас“ на Вашия уеб сайт
Разберете как да използвате тази уеб страница максимално добре за успеха на Вашия бизнес.
Отговорете си на въпроса кой чете страницата „За нас“
Използването на маркетингов подход, включващ предварително проучване на целевата аудитория, е от огромна важност за изграждането на концепцията за един ефективен уеб сайт. Той се прилага и за страницата „За нас“ на микро ниво. Да разгледаме категориите посетители, които един фирмен сайт има:
- Потенциални клиенти - Независимо дали те са фирми или крайни потребители, те ще искат да разберат подробности за размера, дейностите и вероятно управлението на Вашият бизнес.
- Потенциални партньори и служители - Те обикновено търсят да научат повече за екипа Ви и атмосферата в него.
- Инвеститори - Те естествено ще се интересуват от мисията и визията на Вашата компания, но най-вече от реалните резултати, които сте постигнали. За това е важно да ги подчертаете.
Говорете така, че да Ви разберат
Съдържанието на страницата „За нас“ трябва да е ясно, точно, открояващо се и последователно. Трябва да има логическа връзка между секциите. Що се отнася до тона, той трябва да е еднакъв с този на останалите страници от уеб сайта. Въздържайте се от прекаленото използване на технически и бизнес жаргон, а се постарайте да обясните това, което правите, на по-разговорен език, доколкото е възможно, като вземете предвид индивидуалните характеристики на групите посетители, които сте определили.
Тук трябва да подчертаем и още нещо много важно. Тъй като страницата на уеб сайта, на която представяте фирмата си, има по-голяма бизнес насоченост, не е добра идея да ѝ дадете „готино“, но неясно име, дори и Вашата таргет аудитория да се състои предимно от млади хора с разнообразни интереси. Посетителите очакват да видят традиционното заглавие „За нас“. Не ги карайте да търсят допълнително или направо да пропуснат да се запознаят с Вас.
Концентрирайте се повече върху потребителите и по-малко върху себе си
Това да се интересуваме най-вече от себе си и собствените си проблеми е естествен аспект от човешката природа. Посетителите на Вашия уеб сайт са стигнали до него, търсейки решение на своите проблеми онлайн. За това е необходимо да направите дори и страницата „За нас“ по-ориентирана към потребителите. Първоначалната секция на страницата може директно да посочи целите на целевата аудитория от потенциални клиенти, препятствията пред постигането им и как фирмата Ви може да помогне.
Ако имате затруднения в уцелването на баланса между причините, поради които потребителите да изберат Вас, и обикновеното самохвалство, просто изложете фактите. Използването на данни и графики е особено ценно. Не забравяйте да споменете Вашите награди и отличия. Никой не може да спори с фактите.
Бъдете оригинални, когато описвате мисията и визията си
На повечето фирмени уеб сайтове мисията и визията на бизнеса са представени на страницата „За нас“. Това са кратки изявления, които не трябва да са по-дълги от 3-4 изречения. Можете да използвате и само едно, стига посланието да е достатъчно силно. Мисията най-общо отразява идентичността на фирмата и това с какво се занимава, докато визията представя нейните основни цели и ценности. Както и останалото съдържание, те трябва да се фокусират върху клиентите, освен върху бизнеса. Не използвайте шаблони и клишета, а дълбокото си познание за фирмата.
Дайте човешки облик на бизнеса си
Дори и уеб сайтът Ви да е изключително модерен, красив и вдъхващ доверие, представянето на хората, които работят във фирмата, на страницата „За нас“ ще скъси дистанцията между Вас и потенциалните Ви клиенти, инвеститори и служители неимоверно много. Най-добре е да има специална секция за целта. Тази практика вече се приема като закономерност, независимо в каква сфера е бизнеса. Има няколко начина за представянето на екипа, в зависимост от сферата, в която работи фирмата, нейния размер и характеристиките на клиентите ѝ.
Компаниите, които имат по-строго официални уеб сайтове, като финансовите институции и корпорациите например, обикновено слагат портретни снимки на ръководните служители, както и кратка информация за тях и за постовете им. Фирмите, чиито клиенти са единствено крайни потребители, като веригите магазини например, често използват снимки на служители „в действие“. Този подход е особено ефективен и за компаниите, предлагащи услуги на фирми и физически лица, като фотографиите могат да покажат как работи екипа. Потенциалните клиенти добиват допълнителна увереност, когато виждат неща „от кухнята“.
Нека Вашите клиенти говорят за Вас
Високото ниво на конкуренция онлайн налага използването на клиентски препоръки на страниците на фирмените уеб сайтове. Те задължително присъстват на началната и на целевите такива и уверено можете да ги сложите и в специална секция на „За нас“. Важно е да добавите името на клиента и негова снимка или логото на компанията му съответно. Все по-често срещани са и видео препоръките, които дават допълнителна достоверност, особено когато компанията е нова и недобре позната на пазара.
Разкажете Вашата история
Това е важен компонент от страницата „За нас“, като същевременно можете да използвате различни техники за „разказване“. Най-често срещаната практика е да се сложи времева линия, която представя най-бележитите моменти от историята на компанията с кратък текст и снимки. Друг вариант е да използвате и кратко видео или слайд шоу. Алтернативен подход е да презентирате най-големите си постижения - значими проекти, награди, отличия, сертификати за качество и така нататък. Това е успешна тактика за фирми, които имат по-кратка история. Не трябва да се притеснявате, ако сте имали скромно начало. Това само ще подчертае колко сте израснали, благодарение на Вашия труд и качества.
Използвайте изображения и видео клипове стратегически
Изображенията могат да представят екипа, работния процес, най-известните и/или най-новите продукти, доволни клиенти и дори сградата на фирмата, особено ако тя е дълбоко свързана с нейните традиции. Те работят отлично за привличането и задържането на вниманието на потребителите. Изображенията могат да се използват не само като част от съдържанието, но и за фон, за да се създаде желаната атмосфера. Целта е да накарате посетителите на уеб сайта да почувстват, че имат реален контакт с Вашата фирма.
Можете ефективно да таргетирате потребители, които трудно задържат вниманието си или бързат много, с кратък видео клип, който да презентира Вашата компания. Най-добре е тонът да е приятелски, а стилът по-лежерен. Завършете с призив към действие. Къде на страницата „За нас“ ще пасне най-добре клипът? Една доказана тактика е да се сложи най-горе на страницата и да се пуска автоматично.
Сложете правилните линкове на точните места
Задължително трябва да включите страницата „За нас“ в менюто на Вашия уеб сайт. Също така е добра идея да сложите линк към нея на началната страница на сайта. Може да има кратко представяне на фирмата с 2-3 изречения и след това бутон към „За нас“. Отличаващ се бутон с призив към действие, като „научете повече“ например, ще работи отлично за целите на маркетинга.
На страницата „За нас“ е най-добре да има линкове към страницата за контакти и страниците с продукти и услуги на компанията. Ако фирмата има портфолио, трябва да се сложи и линк към страницата, на която е представено. Тук е мястото и на връзките към страниците Ви в социалните мрежи. Призивите за действие, като „следвайте ни в…“, са чудесна идея.
Тествайте и ъпдейтвайте страницата „За нас“ регулярно
А/В тестовете ще Ви покажат по-добрия измежду два варианта за създаването на конкретен елемент, като бутон с призив за действие например. Следете статистиките, като брой на посетителите, нормата на отскачане (bounce rate) и средно време, прекарано на страницата, за да оцените представянето ѝ. Анализирайте данните и правете подобрения въз основа на тях. Не забравяйте, че информацията на тази и всички други страници на уеб сайта Ви трябва да е винаги актуална. Ъпдейтвайте я толкова често, колкото е необходимо.