10 очертаващи се тенденции в онлайн търговията, с които трябва да се запознаете
Разберете какво трябва да притежава Вашия онлайн магазин и Вашата дигитална стратегия като цяло, за да сте конкурентни в идните години.
Какво стана с пейджърите и огромните телефони от 90-те? Отидоха си безвъзвратно, както и дните когато нямахме друг избор освен да отидем до магазина в квартала или центъра на града за да си купим определена стока. Ами каталожната търговия? Има ли все още някой, който отваря книжен каталог и поръчва продукти от него по телефона? И това остана в миналото. Сега сме в ерата на смарт устройствата - смартфони, таблети и фаблети, на онлайн търговията и на виртуалните колички за пазаруване. Дали това е върхът? Какво следва по-нататък? Ето някои зараждащи се тенденции в онлайн търговията, които се очаква да наберат скорост.
1. Насищане на пазара и ценови войни
В мрежата можете да сравните значителен брой подобни продукти и техните цени за минути. В такива случаи, най-ниската цена обикновено определя победителя. Дори и да сте лидери във Вашия бранш, трябва непрекъснато да търсите подобрения и иновативни решения, които да Ви дават конкурентно предимство.2. Заличаване на границите
Все по-голям брой потребители пазаруват от онлайн магазини извън рамките на техните национални държави. От една страна, това затруднява местните търговци. От друга, те имат възможност да продават своите стоки и услуги на потребители от други страни. Фирмите, които успеят да разширят търговската си дейност на национално и международно ниво, се очертават като големите победители в конкурентната надпревара.3. Маркетингът ще става все по-персонализиран и базиран на данни за потребителите
Все повече търговци ще използват данни за поведението на потребителите в мрежата за да предоставят персонализирано преживяване на посетителите на техния онлайн магазин. Най-простият пример е предлагането на стоки, в същия стил или свързани с тези, от които съответният потребител се е интересувал преди или вече е закупил.4. Големите играчи също ще разчитат на личния контакт
При огромната конкуренция, е важно да общувате с хората и да ги спечелите като клиенти. Дори големите и доказали се корпорации „хвърлят сивите костюми“ и придобиват „човешко лице“. Социалните медии все повече се очертават като важен канал за комуникация между търговците и потребителите.5. Пазаруването през мобилни устройства ще расте главоломно
Много по-лесно е да грабнете нещо от онлайн магазин през смартфона и таблета когато си седите на дивана или се прибирате от работа с метрото, отколкото да седнете пред настолния си компютър специално за да направите покупка. Използването на мобилни устройства за различни дейности онлайн, включително и за пазаруване, се превръща в ежедневие. Ето защо, всички онлайн магазини трябва да са пригодени за работа на смартфони и таблети. Онези, които изостанат от тази тенденция, неминуемо ще загубят посетители, клиенти и приходи. В този момент, когато растежът на онлайн продажбите през мобилни устройства бележи ръст от около една четвърт на годишна основа, не можете да си позволите „да не хванете вълната“.6. Видео маркетингът ще достигне нови висоти
Данните показват, че маркетингът, базиран на видео клипове, води до все по-високи продажби. Битува мнението, че този тип съдържание доближава онлайн преживяването до традиционното пазаруване в магазин. Какви видеа ще привлекат повече клиенти? Продуктови презентации и потребителски оценки, както и полезни съвети във видео формат неминуемо ще се харесат на потребителите.7. Контекстният маркетинг ще привлича повече посетители
Алгоритмите на Google вече се интересуват от контекста на ключовите думи, с които потребителите търсят нещо в интернет. Онлайн магазините, както и всички други сайтове, трябва да отговорят с богато контекстно съдържание, за да си заслужат по-високо място в резултатите от търсенията, а от там и повече потребители и клиенти. С грабващи и информативни текстове, особено на уеб страниците с продукти и в блога, може да спечелите много.8. Използване на социалните мрежи за различни видове маркетинг
Само присъствието на Вашата фирма в социалните мрежи вече няма да е достатъчно. Дайте възможност на потребителите да споделят уеб страници с продукти от Вашия онлайн магазин. Бъдете активни с интригуващи постове, които открехват вратата към Вашия бранд и предложения. Направете комуникацията с клиенти в социалните мрежи постоянна.9. Разказването на истории ще дава конкурентно предимство
Разкажете страхотна история и направете Вашите потребители част от нея. Това е една от най-новите тенденции в маркетинга използвана от марки като Coca Cola и Jeep. И за по-малките онлайн търговци вече е възможно да създават истории около техния бранд и техните продукти за да привлекат клиенти.10. По-голяма концентрация върху целевата аудитория
Данните за потребителите стават все по-важни за онлайн маркетинга. Никой търговец не може да си позволи да влага средства в привличането на потребители, които се интересуват бегло от предлаганите продукти. Инвестициите в потребителски проучвания ще се увеличават. Съдържанието на уеб страниците в онлайн магазина, а дори и техният дизайн ще се определя във все по-голяма степен от предпочитанията на целевата аудитория.Какъв е изводът? Конкуренцията в онлайн търговията става все по-голяма и „борбата“ се води ма много фронтове - за присъствие в Google и на мобилните устройства на потребителите, за тяхното внимание в социалните мрежи и за превръщането им в клиенти на уебстраниците на самия онлайн магазин. Какво Ви е необходимо за да успеете? Гъвкава и надеждна платформа, на която да продавате Вашите продукти и услуги и цялостна дигитална стратегия за развитие на Вашия бизнес.