Малките бизнеси и уеб сайтовете

Няколко неща, които трябва да вземете предвид, за да успеете

Днес, създаването на фирмен уеб сайт, е от критично значение, както е и дишането. Но не говорим за самоцелната изработка на уеб сайт, а за изграждането на добър, печеливш сайт. Фирмен сайт, който да отговаря на бизнес нуждите, да е в услуга на компанията и нейните крайни клиенти, партньори, служители, да се превърне в дигитален актив.
В интернет пространството има множество примери за проекти, които се провалят. Причините обикновено са комплексни, но най-често в основата на всичко е неразбирането на материята. Имаме предвид от страна на клиента и на уеб разработчика. Това е възможно най-лошата комбинация. За да не се присъедините към черната статистика, то прочетете внимателно следващите редове, в които ще откриете потенциалните препятствия при създаване на фирмен уеб сайт.
1. Неатрактивен уеб дизайн.
За да спечелите съревнованието с конкурентите, ще трябва да вложите повече по отношение на визията. Елементарните изпълнения, които се намират на светлинни години от професионална изработка на сайт, са загуба на време и пари. Вземете предвид факта, че дори и да платите малко пари за един интернет сайт, то ако същият не върши никаква работа, парите са хвърлени на вятъра. Сайтът е бизнес инвестиция, тя носи финансови ползи. Обърнете се към професионалисти, към компания като Whiz, за да получите качествен уеб дизайн. Само така ще се диференцирате от съперниците.
2. Трудни за четене и неясни текстове.
Не случайно извеждаме тази точка като обособена, извън уеб дизайна. Искаме да обърнем повече внимание на текстовете, които трябва да съдържа фирменият уеб сайт. Обективно погледнато, потребителите търсят именно тези текстове. Те описват Вашите услуги, стоки, компания, фирмена култура. Текстовете трябва да са по темата и да са леки за четене. Да са добре подредени. Към тези изисквания прибавяме и шрифтовете с техните разновидности, размери и цветове. За да се получат хубави страници и подстраници в уеб сайта, текстовете трябва да са изпипани като смисъл и визуално оформление.
3. Безмислено използване на Flash.
Този подход започна да отшумява, но продължава да се среща в най-различни форми. Безмислените мигащи и подскачащи елементи в уеб сайта не вършат никаква работа. По-скоро приличат на резултат от детска игра. Крайните потребители няма да ахнат от анимирана камбанка или потресаваща анимация, която бави зареждането на сайта. Вероятно и Вие сте попадали на уеб сайтове, които имат странно Flash интро, което в крайна сметка не осигурява стойност за никого.
4. Лоша навигация.
Навигационните менюта трябва да бъдат директни и ясни, а целият навигационен процес - гладък. Ако потребителят на сайта започне да умува как да стигне до определена информация, то битката е загубена. Посетителите искат да се чувстват сигурни, да са уверени, че могат да се справят лесно с фирмения Ви сайт. Те имат за цел да разрешат някакъв казус, да направят покупка, проверка, а Вие трябва да им осигурите безпрепятствено постигане на целта. Навигационните менюта трябва да са възможно най-директни и точни. Да бъдат кратки, да подсказват на юзърите какво ще открият след клик на бутоните.
5. Неясни призиви към действия.
Call to actions (CTAs) или призиви към действия са текстови послания по природа, но нарочно ги отделихме от параграфа с текстово съдържание. CTAs са стимулите, които ще дадат тласък на потребителя да извърши определено действие. Призивите не само трябва да се измислят, но и трябва да се разположат на ключови позиции във фирмения уеб сайт. От тук следва да сте наясно какво искате от посетителите. Ако искате да Ви се обадят по телефон, то напишете го на видно място. Ако искате да Ви пишат имейл, да направят онлайн покупка, кажете им. При положение, че всичко по CTAs е изпълнено правилно, посетителите ще предприемат желаните от Вас ходове. Казано по друг начин, сайтът ще си изпълнява задълженията.
6. Цветове и контраст.
Този параграф може да се прикрепи към точката за уеб дизайна, но ще засегнем цветовете в малко повече дълбочина. Често ставаме свидетели на казус, в който клиентът харесва определен цвят и смята, че сайтът трябва да бъде изпълнен с него. Това е погрешно схващане, защото изработка на фирмен сайт не се прави на база лични предпочитания, а се прави за крайните потребители, хората, които ще платят пари за въпросните продукти. В такъв случай използването на розово и лилаво, защото са "много сладки", не се дефинира като оптимална бизнес инвестиция. Може би ще е чудесно за поръчково палто или друг аксесоар, но това са артикули за лично ползване, а не инструменти за правене на бизнес. Цветовете и контрастът в уеб сайтовете се подбират много деликатно, за да помогнат на съдържанието да изпъкне. Те в никакъв случай не трябва да отнемат от вниманието на потребителя.
7. Бъркотията.
Много внимателно трябва да се прецени съдържанието на уеб сайта и как то ще се разпредели във всяка една страница и подстраница. Това се случва с процеса на подробното разписване на задание за уеб сайт. Информационната архитектура трябва да е стегната и ясна, да бъде елегантна и лесна за управление, а също така и обезпечена с необходимите материали. Претъпканите интернет страници не правят никому добро. Наблъскването на цялото съдържание в една страница няма да покаже колко голям бранд сте или колко много продукция имате. Единственото, което ще постигнете, е внушаване на хаос в главата на потребителя. Хубавата подредба на страниците ще накара хората да останат на сайта.
8. Неправилна резолюция.
Сайтовете се разработват за определени резолюции. В тази връзка е добре да знаете какво точно ще Ви е необходимо. Дали Вашите клиенти използват по-стари компютри с по-ниски резолюции или са хора с топ машини. Към това прибавяме и смартфон устройствата, които налагат съвсем различен подход по отношение на резолюциите и цялостната подредба на сайта. Примери за нескопосани уеб сайт решения са тези с хоризонталните скролове. Когато видите, че се появява такъв елемент в браузъра, докато преглеждате даден сайт, значи някой не е премислил добре резолюцията на сайта.
9. Добро съдържание.
В по-горните редове обсъдихме трудните за четене текстове, както и призивите към действия. Сега ще обърнем малко внимание на съдържанието, което описва Вашия бизнес и продукция. Добрият уеб дизайн помага на сайта, но не може да компенсира липсата на съдържание. Всички описания, които имате във фирмения уеб сайт, трябва да са написани атрактивно, да са релевантни към това, което предлагате. Писането на текстове не е лека задача и не е за всеки. Ако не можете да се справите добре, то потърсете помощ от копирайтър (това е професионалист, който пише рекламни текстове). Уверете се, че съдържанието, което имате в уеб сайта, отговаря на въпросите и търсенето на потребителите. Създайте го с мисълта за хората, които ще го ползват. Допълнително се подгответе със снимковия материал. Може да използвате собствени авторски изображения, какво и да закупите, ако нямате.
11. Лошо програмиране.
Програмният код е фундаментът на всеки уеб сайт. Това е двигателят, който задвижва всичко, кара нещата да се случват. Съответно този ядрен реактор трябва да е изряден. Това ще помогне на сайта да работи бързо и безгрешно, както и да се управлява лесно през администраторския панел. Бъдете много внимателни, когато възлагате поръчка за изработка на фирмен сайт. Обсъдете в повече детайли как ще бъде изпълнена програмната част. Мислете и за близкото бъдеще, в което ще се наложи да правите модификации, доработки, адаптации.
12. Небрежност по отношение на SEO.
Оптимизирането на уеб сайта за търсачките е задължително. Под търсачки визираме Google. Бизнесите се интересуват от тази топ търсачка. Разработването на фирмен уеб сайт, който се индексира добре от търсещите машини, е обвързано с доста неща. Програмният код и таговете са едно на ръка. Съдържанието, което се подвизава в сайта, е от огромна тежест, а също така и входящите връзки (сайтовете, които сочат към Вашия сайт). Оптимизацията за Google е много важен елемент от изработката на всеки фирмен сайт, вземете я предвид и отделете необходимия за нея адекватен бюджет. Добрата индексация ще Ви докара много бизнес и ще си възвърнете всеки вложен лев.
Заключение
Няколко финални реда, с които искаме да обясним, че инвестирането във фирмен уеб сайт е процес, който изисква професионален подход. На пазара няма място за сайтове, които са направени набързо, не са обмислени или са създадени на принципа от нищо нещо. Работата по изработката на уеб сайт трябва да се планира, организира и изпълни безупречно. Това може да се случи само, ако хората, които участват в процеса, са истински професионалисти и знаят какво вършат.

Търсите ли професионална изработка на сайт?

Споделете в: