Цветовете говорят
Как да изберете цветове за Вашия уеб сайт?
Цветовата гама на уеб сайта Ви е един от най-важните избори, които трябва да направите. Вие или Вашият уеб разработчик.
Цветовете са важни, защото те влияят не само върху ума ни, но и върху нашето тяло. Изследвания показват, че червеният цвят стимулира сетивата и дори покачва кръвното налягане.
Казината примерно използват червени неонови светлини, защото се смята, че под такава светлина хората са по-склонни да залагат.
От друга страна синьото има точно обратният ефект, кара хората да се успокояват, да релаксират.
Психологията на цветовете
От много години учените изследват цветовете и съставят различни теории за тяхното действие върху човешкия ум и тяло. По време на тези изследвания са се проявили ясни емоции и чувства свързани с всеки цвят.
Черното поражда следните асоциации: интелигентност, авторитет, сила, стабилност, мистерия, тайнственост, злокобност, тъмнина, депресия.
Бялото поражда: чистота, невинност, неутралност, простота, яснота, скука.
Червеното поражда: огън, страст, любов, вълнение, импулс, приключение, екшън, опасност.
Синьото поражда: вода, прохлада, доверие, сериозност, успех, спокойствие, сила, професионализъм.
Зеленото поражда: земя, трева, природа, живот, здраве, пари, мир.
Оранжевото поражда: креативност, комфорт, забава, младост, достъпност, предупреждение.
Царско синьо поражда: вяра, правда, лукс, фантазия.
Жълтото поражда: объркване, любопитство, приповдигнатост, игривост, внимание.
Розовото поражда: сладост, любов, невинност, младост, нежност.
Как да изберете цветове за Вашия уеб сайт?
- Съществуващи цветове: ако фирмата Ви използва определени цветове е добре те да присъстват и в сайта. Това ще помогне за т.нар. разпознаваемост на марката Ви.
- Типът на сайта: типът на сайта, който създавате има огромно влияние върху избора на цветовете. Ако се занимавате със земеделие, то е по-подходящо да изберете зелените цветове, които символизират земята, природата и се определят като натурални. Зеленото, синьото и кафявото са чудесен избор. Друг пример са корпоративните сайтове, в които тенденцията е да се използва синьо, бяло и зелено, които да вдъхнат доверие, мощ, пари.
- Таргет групата: тя също играе основна роля в спектакъла на цветовете. По-младите хора харесват оранжево, червено и други по-живи цветове. Докато по-възрастните са почитатели на по-неутралните цветове като бяло, сиво и черно.
Създаването на цветови комбинации
Един от най-важните елементи е цветът на текста. Трябва да се подбере така, че да изпъква. Ако потребителите не могат да виждат добре текстовете, то изобщо няма да се напъват да ги прочетат.
Заключението