Да достигнеш позиция №1 в дадена сфера е трудно, без значение обстоятелствата, жертви трябва да се правят. Дори още по-трудно е да се задържиш там. Това в пълната си сила можем да отнесем и до уеб сайтовете. С добра структура, рекламна кампания и доза късмет, сайтът Ви може да се превърне в любимецът на потребителите и Google.
Мониторингът и поддръжката на добре разработен уеб сайт са сериозно предизвикателство. Парадоксално, но често тези така важни дейности се пренебрегват и не им се обръща необходимото внимание. Голяма част от бизнесите инвестират пари само в създаването на един уеб проект. Изработката и пускането на сайта са само върхът на айсберга. Добрата поддръжка, подобрения и корекции с цел задържане на потребителите са от огромно значение. Те се случват в движение, докато проектът се нагажда към пазара.
Внимателната грижа за един уеб сайт е разликата между това той да е много посещаван и това просто да съществува.
Добрият мониторинг и поддръжка зависят от поставените цели и изградената стратегия. Няма да имате успешен проект, ако той не се поддържа и развива.
В следващите редове ще Ви представим няколко точки, които да Ви помогнат да осмислите подръжката и до каква степен успеха зависи от нея.
1. Всеки уеб сайт има непредвидени проблеми
Може да наемете най-добрата фирма уеб разработчик, да имате най-добрата хостинг услуга, най-доброто съдържание, което не Ви защитава срещу възникването на някакъв макар и малък проблем. Основната цел на един уеб сайт е да работи през 100% от времето. Замислете се, ако нямате поддръжка и мониторинг и възникне проблем, какво се случва тогава?
2. Хората не обичат да мислят и нямат търпение
Ако един потребител попадне на уеб сайт, който в момента не работи или изпитва проблеми със зареждане, или отделни секции, то този потребител ще се изпари и няма да остане с добри впечатления. Както сме споменавали и в други наши статии, интернет потребителите нямат и грам търпение, натъкнат ли се на препятствие, веднага ще се откажат.
Важен елемент от мониторинга и поддръжката са подобренията. Събирайки обратна връзка от потребителите, ще сте наясно какво трябва да се подобри.
Уеб сайтът е като дете - ражда се и грижите за неговото благоденствие започват.
3. Грозната реалност
Без да упражнявате контрол върху уеб сайта си, потребителите ще започнат да откриват проблеми, за които ще решат, че са породени от некопетентност и липса на професионализъм. Глобалната мрежа предлага множество алтернативи, конкурентите не спят, а както казахме - интернет потребителите не са от най-търпеливите. Издъните ли се, хората изчезват, дори няма да усетят липсата Ви.
4. Цената
Последно, но не и на последно място, е цената за подобни услуги. На пазара ще намерите най-разнообразни предложения. Започвайки от безплатно и достигайки до сериозни суми. Всички сме наясно, че безплатен обяд няма, затова няма да коментираме безвъзмездната работа. Ценообразуването често се прави на база часова ставка. Оценява се обемът работа, който трябва да се обхване и се пресмята сумата. Нормално е големите сайтове и онлайн магазини да плащат повече пари за поддръжка, те имат необходимост от много внимание. Разбирането на обема работа и осъзнаването на заложените цели са ключът към качествената поддръжка.