Често бизнесите се фокусират върху ключовите думи и така наречената on-page оптимизация и пропускат супер важните входящи връзки.
Според множество експерти занимаващи се с оптимизация на сайтове и онлайн магазини за Google, входящите линкове (off-page оптимизация) имат до 80% тежест, която влияе на алгоритмите за търсене.
Какво всъщност за входящите линкове?!
Най-просто обяснено линк е връзка между две уеб страници. Може да имате вътрешни връзки, които са само в уеб сайта Ви. Изходящи връзки - водят от Вашия уеб сайт към различни полезни източници. Входящите линкове водят от външни източници (уеб сайтове) към Вашия уеб сайт.
Защо да Ви интересуват входящите връзки?!
От гледна точка на Google, входящите линкове демонстрират, че сайтът Ви е популярен. Всъщност всеки път, когато един сайт поставя връзка към Вашия, това „казва” на търсачката, че притежавате нещо интересно и ценно. Съответно това помага на сайта Ви да се индексира по-напред в резултатите.
Има ли значение от къде идват тези входящи връзки? Когато един уеб сайт има висок PageRank и той води към Вашия уеб сайт, то това е чудесно. В превод означава, че авторитетен уеб сайт счита Вашия за интересен и ценен.
Как да започнете да създавате входящи връзки?!
Ако публикувате интересно съдържание на уеб сайта си, вероятно вече имате входящи връзки. Но това рядко е достатъчно, за да се отрази на позиционирането Ви в Google. Трябва да сте проактивни по отношение на входящите линкове.
Имайте предвид следните съвети като създавате линкове:
- Входящите линкове трябва да идват от релевантни сайтове, такива с качествено съдържание.
- Не трябва да ги купувате, защото Google наказва подобни практики.
- Входящите линкове трябва да се изграждат бавно. Ако ги създавате прекалено бързо рискувате да отнесете наказание от Google, защото може да сметне, че използвате нечестни методи.
Възможности за събиране на входящи линкове:
- Говорете с Ваши партньори да поставите на сайтовете си линкове към Вас.
- Пишете в чужди сайтове, като използвате възможността да поставите линк към Вашия собствен.
- Използвайте онлайн пресата.
- Възползвайте се от социалните мрежи.
Заключението
Входящите линкове и останалата дейност по оптимизацията на сайта за Google, могат да докарат много трафик към Вашия сайт и да съдействат за повишаването на продажбите.